رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای تربت‌حیدریه گفت: اتمام پروژه کدکن به تلخ‌بخش ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که اگر از طریق شرکت ایمیدرو بهسازی ونوسازی تامین شود پروژه تکمیل می‌شود.

 تکمیل محور کدکن به تلخ‌بخش در پیچ و خم وعده‌ها و نبود اعتبار

به گزارش قدس آنلاین، جاده کدکن به نیشابور یکی از پر ترددترین محورهای فرعی شهرستان تربت حیدریه است که علاوه بر تزریق قطره چکانی اعتبارات، وعده‌های عمل نشده پی در پی مسئولان هم هنوز نتوانسته احداث این مسیر را به اتمام برساند.

یکی از شهروندان کدکن  اظهارکرد: مسیر کم عرض و ناهموار است و  تاکنون خیلی‌ها در این جاده جان خود را از دست داده و یا دچار حادثه شده‌اند؛ اینکه می‌گویند ماشین‌های سنگین باعث خرابی و فرسودگی جاده می‌شود، درست است  اما رانندگان و صاحبان خودروهای سنگین و نیمه سنگین مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند و ای کاش پرداختی‌ها صرف نوسازی جاده‌ها شود تا ساکنین منطقه از آن بهره‌مند شوند.

محمد بخشی افزود: تردد کامیون‌های بزرگ و سنگین زیاد است. خودروهای سواری برای اینکه به کام مرگ در این جاده کشیده نشوند با احتیاط بیشتر رانندگی می‌کنند اما با این وجود تعداد حوادث کم نیست.

وی بیان کرد: با تردد کامیون‌های سنگین و تریلرهای کشنده در این محور تکه‌های آسفالت یا از جا کنده و یا ترک ترک شده، بسیاری از نقاط حادثه خیز هم گاردریل ندارد و در حوادث جاده‌ای احتمال پرت شدن خودرو به خارج از جاده وجود دارد.

بخشی تصریح کرد: موضوع دیگری که مردم جلگه رخ و کدکن سالیان سال با آن مواجه هستند وضعیت نامناسب جاده رباط سنگ به کدکن است که هر ماه شاهد یک اتفاق جدید است  و در سالیان اخیر افراد زیادی قربانی و خانواده‌های زیادی بی سرپرست و یا داغدار عزیزان خود شدند اما این مسیر همچنان حادثه می آفریند.

موضوع را از بخشدار کدکن پیگیری کردیم.

احمد محمدی گفت: طی یک ماه گذشته در این محور ۵ واژگونی خودور سنگین رخ داده که منجر به فوت و مصدومیت شده است.

وی درادامه  گفت :جاده کدکن به نیشابور جاده‌ای بین شهرستانی محسوب می‌شود که به دلیل وجود معادن در روستای تلخ بخش و روستاهای شهرستان نیشابور محل تردد خودروهای سنگین است، این جاده حد فاصل کدکن به تلخ بخش به طول ۱۵ کیلومتر وضعیت مناسبی ندارد.

بخشدار کدکن افزود: وجود چاله‌های متعدد، بالابودن شانه خاکی جاده، کم عرض بودن آن(به گونه‌ای که در صورت خرابی یک خودرو و توقف آن، راه مسدود می‌شود) موجب نارضایتی مردم شده اما پیگیری‌های انجام شده تاکنون نتیجه‌ای نداشته وباید با ارتقای این مسیر از روستایی به بین شهری اعتبار لازم برای آن اختصاص داده شود.

محمدی گفت: یکی دیگر از مشکلات این مسیر که اغلب در فصل زمستان و ماه‌های پر بارش خود را نشان می‌دهد رودخانه‌های فصلی در مسیر جاده است که با بارش‌های شدید باران و برف مسیر رباط‌سنگ به کدکن مسدود و بسیاری از خودروها گرفتار سیلاب می شوند.

وی در تشریح وضعیت راه‌های ارتباطی بخش کدکن افزود: این بخش حدود ۹۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان تربت حیدریه را به خود اختصاص داده است و  محور رباط سنگ به کدکن و نیشابور یکی از محورهای مواصلاتی مهم و قدیمی ارتباط ۲ شهرستان تربت حیدریه و نیشابور همچنین تنها محور ارتباطی سه شهر و بیش از ۳۰ روستا بخش‌های کدکن و جلگه رخ شهرستان تربت‌حیدریه و بخش میان‌جلگه شهرستان نیشابور محسوب می‌شود.

محمدی بیان کرد: در محور شهری کدکن به رباط سنگ در فصل بارندگی‌ها اقدامات مناسبی صورت گرفته که ارتباط مردم با مرکز شهرستان به دلیل نبود پل در ورودی شهر کدکن و رودخانه بُرس قطع می‌شود.

بخشدار کدکن در خصوص وضعیت محور ارتباطی کدکن به نیشابور حدفاصل روستای تلخ بخش بیان کرد: بودجه مورد نیاز این پروژه تامین اعتبار شده است اما به دلیل بدهی دولت به پیمانکار، اجرای پروژه متوقف شده است.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای تربت حیدریه  گفت: محور کدکن به تلخ بخش ۱۳ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال روکش شده که بخشی از مبلغ فوق تاکنون به پیمانکار پرداخت نشده وادامه مسیر فوق نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

حسین شیرمحمدیان اضافه کرد: در بازدید مدیرعامل  ایمیدرو قول مساعد در کمک به بهسازی محور رباط سنگ به حصار یزدان وکدکن به تلخ بخش در آینده نزدیک داده شد.

وی بیان کرد: محور رباط سنگ به حصار یزدان و ادامه آن به نیشابور یک راه روستایی تلقی شده که ۵ معدن فعال درآن وجود دارد که دراین سفر بنا بر قوانین جاری صنایع ومعادن میتوان از محل سود معادن فوق راه‌های متصل به آن را از طریق شرکت ایمیدرو بهسازی ونوسازی کرد  وگرنه از اعتبارات راهداری شهرستان میسر نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.