تعدادی از ساکنان تل‌آویو بعد از انتشار خبر احتمال اعلام تشکیل کابینه جدید توسط احزاب ضد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به خیابان آمدند.

 تظاهرات ضد نتانیاهو و حمایت از احزاب مخالف

قدس آنلاین: طبق روال هفته‌های گذشته، تعداد زیادی از ساکنان تل‌آویو بار دیگر برای اعتراض به عملکرد و فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و حمایت از احزاب مخالف، به خیابان‌ها آمدند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، اعضای جنبش «پرچم سیاه» که طی چند ماه گذشته در شامگاه شنبه‌ها تظاهرات و تجمع‌های ضد نتانیاهو برگزار می‌کردند، این بار برای اعلام حمایت از تشکیل کابینه توسط ائتلاف احزاب اپوزیسیون تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، افراد بعد از انتشار خبری مبنی توافق «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید با «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا و «گیدئون سعر» رئیس حزب امید جدید، برای تشکیل کابینه‌ای بدون نتانیاهو ابراز خوشحالی کردند.

پیش از این، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که بنت روز یکشنبه امکان تشکیل کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی را اعلام خواهد کرد تا پایان دوران نتانیاهو فرا رسید.

طبق گزارش شبکه ۱۳، در این توافق که می‌تواند منجر به تشکیل کابینه جدید در رژیم صهیونیستی شود، بنت ابتدا نخست‌وزیر خواهد بود و بعد از طی کردن نیمی از دوره کابینه، لاپید نخست‌وزیر بعدی می‌شود.

بر این اساس، حزب یش‌عتید به شرطی با نخست‌وزیر بودن رئیس حزب یامینا در نیمه اول دوره کابینه موافقت کرد که او هرگز به کابینه‌ای به رهبری نتانیاهو نپیوندد و همچنین از طرح کاهش پست‌های وزارتی در کابینه جدید به ۱۸ وزیر حمایت کند.

پیش از این نیز، نظرسنجی‌های جدید در فلسطین اشغالی نشان داد در پی شکست کابینه کنونی تل‌آویو در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی و اعلام آتش‌بس یکجانبه با نوار غزه، حمایت‌ها از احزاب اپوزیسیون بیشتر شده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.