به گفته بشیر حاجی بیگی اهدای خون طی دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ رشد ۱۳ درصدی داشته است و بیشترین میزان خون اهدایی در این بازه زمانی مربوط به استان های تهران، فارس و خراسان رضوی بوده است.

رشد ۱۳ درصدی اهدای خون در ۲ ماهه نخست سال۱۴۰۰/ بیشترین خون اهدایی مربوط به تهران، فارس و خراسان رضوی است

«بشیر حاجی بیگی» سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: اهدای خون طی دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ رشد ۱۳ درصدی داشته است.

به گفته حاجی بیگی بیشترین میزان اهدای خون در کشور مربوط به استان های قزوین، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بوده است.

رشد شاخص اهدای خون بانوان در کشور

 سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به رشد شاخص اهدای خون بانوان در کشور نیز اظهار داشت:  شاخص اهدای خون بانوان در کشئور طی ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ در استان های لرستان و سمنان با رشد مواجه بوده است؛ به طوری که در استان لرستان ۱/۵ درصد و در استان سمنان شاهد رشد ۰/۵ درصدی اهدای خون بانوان بوده ایم.

وی افزود:در ۲ ماهه اول سال جاری بانوان استان لرستان با ۹ درصد ،سیستان و بلوچستان با ۷/۳ و خراسان جنوبی با ۷ درصد بیشترین میزان شاخص اهدای خون را در کشور داشته اند.

اهدای ۳۲۰هزار و ۳۷۵ واحد خون طی ۲ ماهه اول ۱۴۰۰

به گفته حاجی بیگی طی ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ ، ۴۰۰ هزار و ۳۵۴ نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد ۳۲۰ هزار و ۳۷۵ واحد خون اهدا شده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور افزود: بیشترین میزان خون اهدایی در کشور در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۰ مربوط به استان های تهران، فارس و خراسان رضوی بوده است به طوری که  ۳۰ درصد خون اهدایی کشور مربوط به این ۳ استان  بوده است.

به گفته حاجی بیگی در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰ ، ۵۶۲ هزار و ۱۴۴ واحد خون و فراورده های خونی شامل گلبول های قرمز فشرده شده ، پلاکت و پلاسما بین مراکز درمان و بیمارستان های کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶/۵ درصد رشد نشان می دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.