مقامات بهداشتی ویتنام نوع جدیدی از ویروس کرونا را در این کشور کشف کردند که از ترکیب دو نوع کرونای انگلیسی و هندی جهش یافته است.

 کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا در ویتنام/ ترکیب کرونای انگلیس و هندی

قدس آنلاین؛ وزیر بهداشت ویتنام روز شنبه گفت که این کشور نوع جدید بسیار خطرناکی از ویروس کرونا را کشف کرده است که به نظر می‌رسد ترکیبی از سویه‌هایی است که برای نخستین بار در هند و انگلیس شناسایی شده است.

پایگاه خبری "newsweek" در این باره نوشت: "نگوین تان لانگ"، وزیر بهداشت ویتنام اعلام کرده که «دانشمندان هنگام بررسی ترکیب ژنتیکی ویروس کووید۱۹ که اخیراً بیماران را در سراسر این کشور آلوده کرده بود، این نوع جدید را کشف کردند؛ به نظر می‌رسد نوع جدید بسیار قابل انتقال است و ممکن است راحت‌تر از سویه‌های دیگر گسترش یابد.»

طبق گفته مقامات بهداشتی ویتنام، این کشور یک نوع جدید کشف کرده است که ویژگی‌های دو نوع موجود را برای نخستین بار در هند و انگلیس ترکیب کرده است.

مطالعات آزمایشگاهی نوع جدید نشان داد این ویروس قادر است بسیار سریع خود را تکثیر کند؛ این احتمالاً می‌تواند توضیح دهد که چرا ویتنام اخیراً طغیان همه‌گیری در ۳۰ شهر را تجربه کرده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاکنون چهار نوع ویروس کرونا را شناسایی کرده است که همچنان باعث نگرانی بین المللی هستند؛ از جمله این موارد می‌توان به "B۱۱۷" یا نوع اول کشف شده در انگلیس به همراه "B۱۶۱۷۲" اشاره کرد که نخستین بار در هند یافت شد؛ دو سویه دیگر ابتدا در آفریقای جنوبی و سپس در برزیل شناسایی شدند.

طبق گفته وزارت بهداشت ویتنام، این کشور طی هفته اخیر ۳۵۰۰ مورد از ویروس جدید را ثبت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.