گروهی از کارکنان بیمارستانی در هوستون آمریکا با تشکیل پرونده قضایی خواستار لغو اجباری بودن دریافت واکسن کرونا شدند.

اعتراض کارکنان بیمارستانی در آمریکا به اجباری بودن تزریق واکسن کرونا

قدس آنلاین: گروهی متشکل از ۱۱۷ نفر از کارکنان واکسینه نشده بیمارستان «متودیست» منطقه هوستون در آمریکا، جمعه با تشکیل پرونده قضایی خواستار اجباری نبودن تزریق واکسن کرونا در این بیمارستان شدند و اعلام کردند اینکه رؤسای بیمارستان از کارکنان بخواهند واکسن بزنند غیر قانونی است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: کارکنان این بیمارستان به فهرست فزاینده‌ای از کارکنانی ملحق شده اند که ایمن سازی‌های اجباری در مشاغل، دانشکده‌ها و سایر محل‌های کار را -که برای بازگشایی کشور ضروری است- به چالش می‌کشند.

اجباری بودن تزریق واکسن با مقاومت فزاینده‌ای از سوی گروه‌های مخالف واکسیناسیون و برخی سیاستمداران جمهوریخواه روبرو شده است آنهم در حالی که مقامات بهداشتی، درباره ایمنی اثبات شده واکسن‌ها تبلیغ می‌کنند و میلیون‌ها آمریکایی برای واکسن زدن هر هفته صف می‌کشند.

این دادخواست علیه بیمارستان متودیست را جارد وودفیل، وکیل دادگستری و فعال محافظه کار در منطقه هوستون ارائه کرده است.

در این شکایت که در دادگاه ایالتی ثبت شده، آمده است: اجباری بودن تزریق واکسن در بیمارستان متودیست دستورالعمل‌های اخلاق پزشکی را که به «کد نورمبرگ» شهرت دارند و برای جلوگیری از آزمایش روی افراد بدون رضایت آن‌ها طراحی شده اند نقض می‌کنند. 

کد نورمبرگ پس از جنگ جهانی دوم در پاسخ به جنایات پزشکی نازی‌ها علیه زندانیان در اردوگاه‌های کار اجباری ایجاد شد.

در این شکایت اعلام شده است:بیمارستان متودیست به عنوان شرط ادامه کار، کارمندان خود را مجبور می‌کند به عنوان پیش شرط سیر کردن شکم خانواده هایشان، خود را تحت آزمایش پزشکی قرار دهند. 

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی دی سی) نیز پیشتر اعلام کرد یافته هایش نشان می‌دهد بیش از ده هزار تن از میان تقریباً ۱۰۱ میلیون آمریکایی که به طور کامل علیه کووید-۱۹ واکسینه شده بودند به کرونا مبتلا شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.