۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 754608

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: بهزیستی خراسان رضوی طرح پشتیبانی از کارفرمایان و کارآفرینان با هدف اشتغالزایی کودکان کار اجرا می کند.

بهره‌کشی از کودکان کار ممنوع!

به گزارش قدس آنلاین، مسعود فیروزی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی ضمن اشاره به مشوق‌های بهزیستی برای بکارگیری اعضای جامعه‌ی هدف این سازمان گفت: توانمندسازی ابعاد مختلفی دارد که اشتغال زایی یکی از بخش‌های آن است؛ مشوق ارتقای کارآیی، وام اشتغال کم‌بهره، حق بیمه‌ی کارفرمایی و بخشش‌های جرایم بیمه‌ای از جمله‌ی مشوق‌هایی است که بهزیستی برای کارفرمایان و کارآفرینان در نظر گرفته است.

او با اشاره به چالش کودکان کار و خانواده‌هایشان افزود: اگر این کودکان و خانواده‌هایشان به توانمندی نرسند مورد بهره‌کشی سودجویان قرار می‌گیرند و خانواده‌هایشان نیز دچار آسیب‌های شدیدتر می‌شوند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه توانمندسازی این اقشار باید با حمایت بهزیستی، نظارت قضایی و حفظ کرامت و عزت آنان انجام شود ادامه داد: توانمندسازی، آینده‌ی کودک و خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سرنوشت روشن‌تری برای آنان رقم می‌زند همچنین بکارگیری جامعه هدف باید با نظارت بهزیستی باشد که ایمنی شرایط کار و محیط کار رعایت شود و مددجویان دچار آسیب و صدمه‌ی جسمانی یا روانی نشوند.

فیروزی بیان کرد: هر صنف و گروهی که در مسیر توانمندسازی جامعه‌ی هدف ما قرار گیرد از او حمایت و استقبال می‌کنیم و هر خدمتی در این مسیر از ما ساخته باشد انجام می‌دهیم و همراهی می‌کنیم اما برای کودکان زیر ۱۵ سال نمی‌توانیم کار و اشتغال ایجاد کنیم زیرا کار کردن کودکان زیر ۱۵ سال طبق قانون ممنوع است.

اولویت اشتغال با کودکان کار بالای ۱۵ سال

شهره شاهرودی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: اولویت اشتغال برای کودکان کار و خیابانی بالای ۱۵ سال و خانواده‌های آنان می‌باشد که توانمندسازی آنان می‌تواند سرنوشت کودک و خانواده‌اش را به سوی آینده‌ بهتر و روشن‌تری هدایت کند.

او افزود: در بحث اشتغال و استقلال اقتصادی این گروه‌ها می‌توانیم به دو شکل کار در خانه و کار در کارگاه عمل کنیم که با نظارت بهزیستی  خراسان رضوی همراه باشد و از مشوق‌ها و امتیازات کارفرمایی هم بهره‌مند گردد؛ ما طرح‌های جایگزین دیگری هم داریم که می‌توانیم در این قالب به کارفرمایان معرفی کنیم.

ارائه تسهیلات در طرح پشتیبان بهزیستی برای کارفرمایان

مهنوش باغیشنی جانشین معاون اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: طرح پشتیبان بهزیستی برنامه‌ی خوبی برای اشتغال است که می‌تواند توانمندسازی جامعه‌ی هدف را به دنبال داشته و مزایایی برای کارفرما هم داشته باشد؛ در این طرح ما تسهیلات را به پشتیبان ارائه می‌کنیم و او مصالح و مواد اولیه کار را به خانه‌ی مددجویان می‌برد و آن‌ها را آموزش می‌دهد و محصول نهایی را خریداری و دستمزد مددجویان را پرداخت می‌کند.

در پایان این نشست مقرر شد یک تفاهم‌نامه بین اتحادیه کفاشان، انجمن تولید کنندگان کفش و بهزیستی خراسان رضوی در زمینه‌ی اشتغال مددجویان تدوین و به امضای طرفین برسد که مبنای همکاری گسترده‌تر و منظم‌تر در این زمینه قرار گیرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.