یزد - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت گفت: در راستای حفظ سلامت و بهداشت شهروندان، و همچنین حفاظت از محیط زیست، وضعیت دفن زباله ها با قید فوریت باید تعیین تکلیف گردد.

وضعیت دفن زباله ها در تفت با قید فوریت تعیین تکلیف شود

به گزارش قدس آنلاین یزد به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد ،سید محمد ابراهیم اقبالی در جلسه شورای سلامت شهرستان تفت، اظهار داشت: به منظور گرفتن یک تصمیم مشترک و با حضور فعال شهرداری، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و محیط زیست ظرف مهلت بیست روز باید نسبت به تعیین، تکلیف و ساماندهی وضعیت خطرناک گود زباله تفت اقدام شود.

وی با تأکید بر اصل ۵۰ قانون اساسی در رابطه با مدیریت پسماندها افزود: به منظور حفظ محیط زیست تمامی دستگاه های ذی ربط مکلف هستند بر طبق اصل ۵۰ قانون اساسی و مواد ۱، ۲، ۴، ۷، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ از قانون مدیریت پسماند نسبت به رعایت مقررات و سیاست های مقرر در این قانون اقدام کنند.

اقبالی تصریح کرد: عدم همکاری دستگاه های مرتبط در این رابطه، از باب حقوق عامه با متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

این مسئول قضایی گفت: از آنجائی که که مدیریت پسماند با سلامت شهروندان سرو کار دارد و موضوع مهمی قلمداد می شود و کوتاهی و سهل انگاری در این زمینه تهدیدی برای سلامت افراد به حساب می آید دادستانی این مهم را از اولویت اصلی قرار داده و با جدیت تمام، همیشه این موضوع را دنبال می کند.

وی خاطر نشان ساخت: ضرورت تجمیع زباله‌های شهر در گود زباله شهر تفت در فاصله مناسبی از شهر به عنوان یکی از مصوبات اصلی شورای سلامت در کوتاه ترین زمان مورد تاکید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.