رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به عدم پرداخت پاداش بازنشستگی جمعی از جانبازان در سال های گذشته گفت: برای اولین بار در قانون بودجه ۱۴۰۰ بودجه پاداش که حق جانبازان پس از دوره خدمت است، لحاظ شده و به همه جانبازانی که آن را دریافت نکرده باشند پرداخت خواهد شد.

پاداش جانبازان در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده است/اختصاص ۷۰ هزار قطعه زمین به ایثارگران برای ساخت مسکن

به گزارش قدس آنلاین، سعید اوحدی صبح امروز و در نشست با خبرنگاران رسانه های جمعی ابتدا به تشریح عملکرد سال گذشته این بنیاد پرداخت و گفت: سال ۱۳۹۹ سال قابل دفاعی برای ما بوده به طوری که با حمایت های دولت و مصوباتی که داشتیم ۸ هزار میلیارد تومان بدهی ها و معوقات بنیاد شهید به دستگاه ها و ایثارگران عزیز پرداخت شد.

وی همچنین از اجرای ۵۲ طرح اقتصادی، درمانی و آموزشی در سال گذشته خبر داد و افزود: با اجرای این پروژه ها زمینه اشتغال برای ۳ هزار نفر از جامعه تحت پوشش جامعه ایثارگری فراهم شده است.

وی با اشاره به افزایش ۹۰۵ تخت بیمارستانی به بخش درمانی این بنیاد، گفت: از این رقم ۱۵۰ تخت مربوط به حوزه مراقبت های ویژه بوده است. ضمن این که بیمارستان خاتم الانبیا بزودی به یک بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی تبدیل می شود.

اوحدی افزود: در سال ۹۹ صد هزار برنامه پایش سلامت خانواده شهدا و جانبازان انجام شد و این برنامه در سال ۱۴۰۰ به دویست هزار مورد می‌رسد و پرونده الکترونیکی سلامت برای این افراد تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به تصویه حساب کامل مطالبات شرکت بیمه دی در سال جاری ، افزود: در سال گذشته فقط ۲ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دی بودند ، اما امروز بیش از ۹ هزار مرکز طرف قرارداد بیمه دی هستند . ضمن این که امسال برنامه ای تدوین شده تا هزینه‌های افرادی که به خارج از مرکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کردند و با حضور نمایندگان بیمه دی در درب منازل تسویه حساب شود.

اوحدی در ادامه از امضای تفاهم نامه ای با وزارت صمت خبر داد و گفت: امیدواریم در سال جاری خودروی جانبازان بویژه جانبازان نخاعی کشور را تامین کنیم.

وی در پاسخ به قدس در خصوص مشکل عدم پرداخت پاداش بازنشستگی جمعی از جانبازان در سال های گذشته هم گفت: برای اولین بار در قانون بودجه ۱۴۰۰ بودجه پاداش که حق جانبازان پس از دوره خدمت است، لحاظ شده و به همه جانبازانی که آنرا دریافت نکرده باشند پرداخت خواهد شد.

وی سپس به بحث مسکن ایثارگران پرداخت و گفت: ۷۰ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن در اختیار ایثارگران قرار دادیم که آنها می توانند با استفاده از فرصت افزایش ۲۰۰ درصدی تسهیلات ساخت مسکن برای این منظور اقدام کنند.

اوحدی از استخدام ۱۶ هزار نفراز فرزندان شهدا که فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند در سال جاری خبر داد و گفت: اولین آزمون استخدامی این افراد ۱۲ تیرماه آینده برگزار می شود.

به گفته وی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی ویژه زنان جانباز هم تا پایان خردادماه امسال افتتاح می شود.

وی در خاتمه به حادثه برخورد نامناسب یک مامور پلیس با جانبازی در شهرستان بابلسر پرداخت و گفت: اتفاق رخ داده تاسف بار و غیر قابل پذیریش بوده است. به همین خاطر همان شب با جانباز عزیزمان تلفنی تماس گرفتم و از ایشان دلجویی کردم.

مدیر کل بنیاد شهید استان مازنداران هم به منزل ایشان رفتند. سردار اشتری هم از وقوع این اتفاق ابراز تاسف کردند . ضمن این که مامور پلیس هم بازداشت شد که جانباز عزیزما راضی به این کار نشد و رضایت داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.