یک نویسنده چپ‌گرای اسرائیلی خواهان تشکیل کمیته تحقیقات درباره جنگ غزه، بحران کرونا و پرونده‌های فساد دولت شد.

درخواست تحقیقات پیرامون عملکرد دولت نتانیاهو در قبال جنگ غزه و کرونا

به گزارش قدس آنلاین، رن ادلیست، نویسنده چپ‌گرای اسرائیلی در مقاله‌ای برای روزنامه معاریو نوشت: درک و فهم ریشه‌های شر و بدی  و اینکه اسرائیلی‌ها چگونه به شکست‌هایی در نوار غزه، کرانه باختری و اسرائیل و جهان نزدیک شدند، سختی ندارد چراکه حقایق بر ما روشن است. باید کمیته تحقیقاتی برای بررسی عملکرد دولت با ریاست بنیامین نتانیاهو درباره جنگ اخیر غزه، بحران کرونا و پرونده‌های فساد تشکیل شود.

وی گفت: اساس سیاست امنیتی و خارجی دولت تقویت سلطه بر شهرک‌های کرانه باختری و رویای قدس یکپارچه است؛ چراکه کشور فلسطین بزرگترین تهدید برای شهرک‌ها و قدس است. دور اخیر درگیری‌ها در غزه بعد از ادامه تنش‌ها در کرانه باختری به دلیل فشارهای دستگاه امنیت کل و ارتش اسرائیل رخ داد و با یک انتفاضه از سوی حماس روبرو شد.

وی ادامه داد: در دوره بین مشارکت فعال آمریکا و به تأخیر افتادن انتخابات فلسطین حماس تصمیم گرفت عملیات‌هایی را به راه بیندازد و موشک‌های زیادی را به اراضی فلسطین شلیک کند که می‌تواند به مردم فلسطین ثابت کند حماس است که از الاقصی، قدس و کرامت فلسطینی‌ها محافظت می‌کند. در کنار جنگ غزه سیاست‌های نتانیاهو، بتسلئیل سموتریتچ و ایتمار بن غفیر به ایجاد تنش در اوضاع منجر شد. منشأ آشوب سیاسی اسرائیل عملکرد بد نتانیاهو و شرکایش است که یک عملکرد شکست خورده به دلیل کینه و فساد است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.