سخنران حرم رضوی گفت: وحدت و یکپارچگی امت اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است.

وحدت امت اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از  آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در ویژه برنامه تبلیغی- مذهبی حرم مطهر رضوی که ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: دین مبین اسلام تاکید بسیاری بر وحدت امت اسلامی دارد و تا زمانی که این وحدت و یکپارچگی در جامعه ایجاد نشود ظهور حضرت حجت(عج) نیز اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به آیه پایانی سوره مبارکه فتح؛«مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ...» ابراز کرد: در این آیه کریمه آمده است که جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت و کمال باید هفت سلاح  داشته باشند.

این کارشناس دینی اظهار کرد: طبق این آیه کریمه اولین ویژگی اعضای یک جامعه اسلامی این است که آنها هرگز سر سازش با دشمن ندارند و به هیچ عنوان اجازه نمی دهند که کفار و مشرکان برآنها حکومت داشته باشند.

وی دومین اسلحه مسلمانان را مهربانی و مهرورزی بین یکدیگر ذکر کرد و افزود: قرآن کریم اعضای جامعه اسلامی را با عنوان «اِخوَه» معرفی کرده است بنابراین آنها باید نسبت به هم رفتاری برادرانه و سرشار از مهربانی و عطوفت داشته باشند.

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: یکی دیگر از ویژگی های امت اسلامی این است که آنها بر انجام امور عبادی مصمم هستند و مساجد را برای برپا داشتن نماز پر می کنند و برای جلب رحمت و مغفرت الهی دست به دعا برمی دارند.

وی ادامه داد: اگر مسلمانان با هم متحد و یکپارچه باشند دشمن هرگز نمی تواند به آنها آسیب برساند چرا که همین اتحاد موجب قدرتمندی آنها می شود.

حجت الاسلام راشد یزدی اتحاد را بهترین اسلحه جامعه اسلامی در برابر تهدیدهای دشمنان عنوان کرد و گفت: مومن واقعی کسی است که رنج و سختی دیگر افراد جامعه او را رنجور و شادمانی آنها او را مسرور کند. فرد مومن نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت نیست و برای رفع غم و اندوه دیگران تلاش می کند.

وی بیان کرد: داشتن این ویژگی ها زمینه ظهور حضرت حجت(عج) و تشکیل تمدن نوین اسلامی را فراهم خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.