مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: ۲.۵میلیون نفر سرپرست خانواده در روستاهای کشور فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند.

دو و نیم میلیون سرپرست خانواده روستایی در کشور فاقد هر نوع بیمه ای  هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با استان های کشور از جمله خراسان رضوی  همزمان با سالروز تاسیس این صندوق گفت: این صندوق به دنبال بنگاه داری نیست بلکه در راستای ماموریت اصلی خود که تحقق عدالت اجتماعی در جامعه  بویژه  قشر محروم کشاورز، روستائی و عشایر است گام بر می دارد.

وی با بیان اینکه برای کمک به تولید ، منابع این صندوق را از بانک ها به سمت بورس سوق دادیم، افزود: یکی از پروژه هایی که در آن سرمایه گذاری کرده ایم سنگان خواف می باشد که سال گذشته افزایش سرمایه آن را نیز انجام داده و بنا داریم تا نیمه اول سال ۱۴۰۱این پروژه را به بهره برداری برسانیم.یکی از استراتژی هایی که در سهامداری بورس دنبال می کنیم این است که حداکثر سهم ما از یک سهام خاص ۵درصد باشد تا علاوه بر اینکه قدرت خارج شدن سریع از یک سهم را داشته باشیم همچنین بتوانیم پرتفوی سهام صندوق را به خوبی نیز مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: ما از حضور همه روستائیان، کشاورزان و عشایر در این صندوق استقبال و حمایت می کنیم از این رو  برای تامین منابع بیمه ای آنها باید دولت و مجلس حمایت های لازم را انجام دهند و ما نیز حاضر هستیم در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشیم به طوری که مثلا در یک برنامه بلند مدت ، بیمه شش ماه یا یک سال از افراد را رایگان محسوب نماییم.

*یک میلیون و ۵۰۰هزار عضو فعال

شیرکانی اظهار کرد: مجموع اعضای این صندوق بالغ بر ۲میلیون و یکصد هزار نفر است که از این تعداد در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر آنها فعال هستند و مابقی به دلایلی از جمله بازنشستگی و دریافت مستمری، انتقال به صندوق های بیمه ای دیگر نظیر تامین اجتماعی ، تغییر محل سکونت و یا عدم توانایی در پرداخت حق بیمه غیر فعال می باشند .

وی با بیان اینکه از سال قبل انتقال سوابق از این صندوق به سایر صندوق های بیمه ای اجرایی شد و پیشنهادات و برنامه های خوبی برای انتقال سوابق بیمه ای افراد در این صندوق به سایر صندوق ها ارائه کرده ایم که حتی در برخی از مناطق کشور نیز این انتقال سوابق در کمترین زمان ممکن رخ داده است، افزود: در حال حاضر ۱۸۰۰کارگزاری با هدف پوشش  و دسترسی همه روستائیان، کشاورزان و عشایر کشور فعال هستند و در حال حاضر تقریبا در همه روستاهای کشور حداقل یک نفر عضو این صندوق می باشند که این موضوع نشان دهنده آن است که توانسته ایم شناخت حداقلی مردم و جامعه هدف را از این صندوق داشته باشیم اگرچه باید از ظرفیت های ملی و محلی برای شناخت بهتر مردم ازخدمات این صندوق تلاش کنیم که متاسفانه شرایط کرونایی و محدودیت های حضور در جوامع تا حدودی براین موضوع رد سال قبل تاثیر گذاشت.

*۲۳۶هزار بیمه شده جدید

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی ما فعال کردن بیمه شده های غیر فعال صندوق است،  ادامه داد: علی رغم اینکه سال قبل کرونا و افزایش تورم ، سفره روستائیان، عشایر و کشاورزان را کوچک تر کرد اما حدود ۲۳۶هزار بیمه شده جدید به این صندوق در سال قبل افزوده شدند که بالاترین افزایش طی ۱۵سال فعالیت این صندوق بود.   

شیرکانی با بیان اینکه متوسط دریافتی مستمری بگیران این صندوق بعد از همسان سازی به حدود ۷۰۰ هزار تومان رسیده است، تصریح کرد: به طور متوسط بیمه شدگان  این صندوق، در هنگام بازنشستگی  ۱۸برابر مبلغی که به عنوان حق بیمه در طول سال های مختلف پرداخت کرده اند در دوران بازنشستگی حقوق دریافت خواهند کرد.از طرفی هر گونه اصلاح و افزایش مستمری نیاز به اصلاح قانون از طریق مجلس شورای اسلامی دارد  همچنین در حال رایزنی با بخش خصوصی برای تهیه یک بیمه عمر برای اقشار تحت پوشش این صندوق هستیم که امیدواریم مورد استقبال بیمه شدگان نیز قرار بگیرد.

*۲.۵میلیون سرپرست خانواده روستایی  بدون بیمه

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقاء دفترچه بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر هستیم، افزود:  در حال حاضر ۲.۵میلیون نفر سرپرست خانواده در روستاهای کشور فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند که برای این موضوع دولت و مجلس باید اقدام اساسی انجام دهند . طی سال های اخیر بیشترین رشد بیمه شدگان این صندوق مربوط به زنان بوده است و در حال حاضر ۴۸۹هزار بیمه شده خانم در این صندوق حضور دارند ، از طرفی برای کارگزارانی که درمورد جذب و رشد بیمه شده زنان پیشتاز باشند مشوق هایی را در نظر گرفته ایم.

شیرکانی با بیان اینکه برای مناطقی از کشور که خشکسالی باعث شده است افراد قادر به پرداخت حق بیمه ای خود طی سال های اخیر نشوند و بیمه آنها با وقفه مواجه شده است برنامه های خوبی برای پرداخت حق بیمه در نظر گرفته ایم، اظهار کرد: برای الکترونیک شدن خدمات این صندوق گام های زیادی برداشته ایم و در هفته تامین اجتماعی نیز از اپلیکیشین این صندوق رونمایی صورت خواهد گرفت.

*۱۷۲هزار عضو صندوق بیمه روستاییان در خراسان رضوی

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: این استان با ۱۷۲هزار نفر عضو این صندوق  بعد از آذربایجان شرقی  بیشترین بیمه شده را در کشور دارد.

محمودکاظمی افزود: در سال جاری حداقل مبلغ بیمه از ۳۳۰هزار تومان در سال ۹۹به ۳۹۰هزار تومان و در بالاترین سقف پرداختی نیز حق بیمه از ۸۴۰هزار تومان به یک میلیون و ۱۴۰هزار تومان رسیده است .از طرفی اگرچه در این صندوق بیمه شدگان باید حق بیمه را به صورت سالانه پرداخت کنند اما شرایطی نظیر پرداخت در اقساط ۲ و ۴بار را نیز در نظر گرفته است .  

وی ادامه داد: از ۱۷۲هزار نفر عضو این صندوق در خراسان رضوی ، حدود ۱۰۷هزار نفر  بیمه شده فعال هستند و ۴۵هزار نفر نیز غیرفعال هستند که رابطه بیمه شده  ۶هزار نفر از  آنها کمتر از یک سال و ۳۹هزار نفر نیز بیش از یک سال است که دچار وقفه شده است.

*پوشش ۳۴درصدی

کاظمی با اشاره به اینکه ضریب پوشش جامعه هدف این صندوق در خراسان رضوی ۳۴درصد است، ادامه داد: طی توافقی که با کمیته امداد داشته ایم حدود ۵هزار نفر از افراد تحت پوشش این نهاد در خراسان رضوی عضو صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند که امیدواریم با تسهیلات و برنامه هایی که در حال اجرا است این تعداد افازیش پیدا کند.

*روستاهای مشهد  

وی همچنین در پاسخ به سوال قدس آنلاین درباره تعداد بیمه شدگان این صندوق در روستاهای شهرستان مشهد نیز گفت: در حال حاضر حدود ۲۷هزار نفر از روستائیان این شهرستان تحت پوشش این صندوق هستند و ۹۹۶نیز از این صندوق مستمری دریافت می کنند که اغلب آنها حداکثر مبلغ مستمری را شامل می شوند. همچنین از ۱۰۳کارگزاری که در استان برای ارائه خدمات این صندوق فعال هستند ۱۱کارگزاری در این شهرستان حضور دارند .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.