نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه آساک دوچرخ به صورت بالقوه حدود ۱۰۰میلیارد تومان بدهی دارد و پس گرفتن آن از فردی که در سال ۸۳به ناحق آن را در اختیار گرفته بود کمتر از ماجرای هپکو و دشت و صنعت مغان نیست.

 بدهی بالقوه آساک دوچرخ ۱۰۰میلیارد تومان است /امکان اشتغال ۵۰۰نفر در کارخانه

علی آذری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: کارخانه آساک دوچرخ قوچان از صنایع و کارخانه های ارزشمند کشور است که در یک دوره  خاصی از خصوصی سازی با حداقل قیمت و از طریق نفوذ، رابطه و دست کاری در قرار دادها در سال ۸۳ به ناحق واگذار شده بود.

*مسیرخصوصی سازی

وی تصریح کرد:  در دوره ای که درقوچان مسئولیت قضایی را برعهده داشتم مستنداتی در اختیار ما قرار گرفت که نشان می داد مسیرخصوصی سازی برای واگذاری این کارخانه حتی در حداقل ترین شرایط  لازم نیز صورت نگرفته است . همچنین خود فردی که برنده این مناقصه شده بود قبلا نیز کارخانه های مشابهی را در اختیار گرفته و به دلایل نامعلومی آنها را ورشکسته و سودهای زیادی نیز از فروش املاک این کارخانه ها تصاحب کرده بود.

نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: با هم افزایی که در سطح شهرستان رخ داد و حمایت های مناسبی که دستگاه قضا صورت گرفت  اجازه ندادیم آساک دوچرخ  به سرنوشت کارخانه هایی نظیر لوازم خانگی اطلس که تعطیل و نیروهای آن بیکار شدند دچار شود و بعد از بازداشت فردی که به ناحق برنده واگذاری در سال ۸۳شده بود با ارائه مستندات کامل،در حال حاضر  مدیریت کارخانه با نظارت  دادستانی شهرستان و همچنین  نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی انجام می شود .

وی افزود: ازآن جاکه آساک دوچرخ جزو کارخانه های ارزشمند و برتر کشور و حتی بین المللی  بویژه در شرایط فعلی که نگاه خاصی به دوچرخه و همچنین هوای پاک است می باشد، به دنبال سرمایه گذار شایسته و در شان این کارخانه هستیم تا  به صورت کامل به چرخه تولید باز گردد زیرا این کارخانه دارای بخش های مختلفی است که سعی داریم همه آنها را فعال کنیم .

آذری با اشاره به اینکه در حال حاضر کارخانه فعالیت خود را شروع کرده است و تولید دارد،  ادامه داد:  از طرفی این کارخانه دارای یک سری بدهی هایی است که روند واگذاری آن را به سرمایه گذار کند کرده است که از جمله آنها  وام هایی است که برنده ناحق مناقصه قبلی از محل این کارخانه گرفته است. 

*100میلیارد تومان بدهی

وی  ادامه داد:  این کارخانه به صورت بالقوه حدود ۱۰۰میلیارد تومان بدهی دارد که شامل مسائلی نظیر تامین اجتماعی، مالیات و همچنین دریافت وام های مختلف از سوی  برنده مناقصه از بانک صنعت و معدن  است که بخش زیادی از آنها را برنده مناقصه سال ۸۳پذیرفته است و زمانی که با سرمایه گذار مناسب و خوبی برای این کارخانه با ارزیابی هایی که خواهیم داشت به توافق برسیم در موضوع تسویه بدهی ها نهایت همکاری و تلاش را برای حداقل رساندن آنها انجام خواهیم داد. 

وی ادامه داد:  در تهران، مشهد و شهرستان قوچان نیز رایزنی هایی را برای برگشت کامل کارخانه به چرخه تولید در حال انجام داریم و اخیرا نیز فردی که توانمندی خوبی در حوزه صنعت دارد را برای پیگیری فعالیت های کارخانه و تولید با ظرفیت کامل منصوب کرده ایم  . در حال حاضر  حدود ۱۰۰ نفر در این کارخانه به طور مستقیم مشغول هستند  که این ظرفیت تا  ۵۰۰نفر نیز امکان افزایش  را دارد و از طرفی  این کارخانه ظرفیت  تولید موتور برقی و قطعات خودرو را نیز در آینده دارد.

نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس گرفتن کارخانه آساک دوچرخ از فردی که به ناحق برنده مناقصه شده بود کمتر از ماجرای هپکو و مغان  نیست اما به دلیل اینکه بدون کمترین حاشیه ای انجام شد سروصدایی پیرامون آن رخ نداد اما اینکه بعد از ۱۷سال کارخانه ای در این سطح و با مستندات قاطع دستگاه قضا پس گرفته شد بسیار ارزشمند است.

وی افزود:  ما دنبال این هستیم که از ظرفیت ستاد فرامین حضرت امام (ره) ، بنیاد مستضعفان و همچنین قرار گاه خاتم الانبیاء برای احیای کامل این کارخانه استفاده و از ظرفیت دارایی و درآمد آن برای محرومیت زدایی در سطح شهرستان قوچان نیز بهره برداری های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.