۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲
کد خبر: 754696

در بسیاری از مساجد و مکان های مذهبی و بسیاری از مکان های مهم تاریخی قدیمی، از شیشه های رنگی استفاده می کردند. یکی از دلایل استفاده از شیشه رنگی، قطعاً می‌تواند ایجاد زیبایی در آن مکان باشد؛ اما کاربردهای شیشه های رنگی فقط به زیبایی ختم نخواهد شد.

نگاهی به شیشه های رنگی

 مگر می شود ایرانی باشید و با شیشه رنگی آشنا نباشید. از زمان های دور تا به امروز در کشور و فرهنگ و هنر ما، شیشه رنگی نقش مهمی را ایفا می‌کردند.

شیشه های رنگی، علاوه بر اینکه فضای زیبایی را در خانه یا مکان های دیگر که از آنها استفاده می کنیم ایجاد می کند، کاربردهای بسیار زیاد دیگری هم دارند که یکی از این کاربردها که می توان گفت جزو ویژگی‌های اصلی شیشه های رنگی به حساب می آید، کنترل  ورود نور بسیار زیاد و آزاردهنده به داخل است که به دلیل وجود رنگ، از ورود این نورها به داخل خانه یا جایی که این شیشه ها را نصب کردیم، جلوگیری می کند و از شدت آن میکاهد؛ همانطور که می دانید، رنگ تاثیر زیادی در روحیه افراد می تواند داشته باشد و استفاده از شیشه های رنگی، می تواند خاصیت روانپزشکی هم داشته باشد و می تواند تاثیر بسیار زیادی در روحیه ما بگذارد.

از ویژگی های منحصر به فرد شیشه های رنگی

شیشه رنگی، ویژگی های بسیار زیاد و منحصر به فردی دارند. شاید اگر چند سال پیش، شاید سه یا چهار سال پیش نام شیشه رنگی را میشنیدید، به یاد پنجره های خانه های سنتی و تاریخی قدیمی افتادید که تعداد بسیار زیادی شیشه های رنگی در درها و پنجره های آن استفاده شده بود؛ اما امروز شیشه های رنگی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و در بسیاری از موارد تزیینی در خانه ها و مراکز دیگر استفاده می شود و روز به روز هم طرفداران آن اضافه می‌شود؛ به گونه ای که از این شیشه ها در همه جا، حتی در آشپزخانه ها استفاده می کنند.

اگر بخواهیم به صورت مختصر ویژگی‌های خاص شیشه رنگی را نام ببریم، میتوانیم به این موارد اشاره کنیم که شیشه های رنگی، یکی از بهترین موارد برای جلوگیری از نور های با طول موج زیاد هستند و علاوه بر کاهش نور، می توانند گرما را هم کاهش دهند و با توجه به علم روانشناسی رنگ، می توانند تاثیرات بسیار زیادی در روحیه ما هم بگذارند. همچنین شیشه های رنگی، می توانند تاثیر بسیار زیادی در دور کردن حشرات کوچک مزاحم هم داشته باشند و از اصلی ترین ویژگی این شیشه های رنگی، می توان به تاثیر در زیبایی مکانی که نصب می شوند اشاره کرد.

کاربرد و ویژگی های خاص شیشه های رنگی

همانطور که می دانید شیشه رنگی، علاقه مندان بسیار زیادی را به خود جذب کرده اند. شما شیشه های رنگی را تنها در خانه ها و مراکز سنتی قدیمی مشاهده نخواهید کرد. شیشه های رنگی، چند سالی است که کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده اند و برای تزیین و زیباسازی فضا های خارجی و داخلی بسیاری از مکان ها کاربرد دارند.

شیشه رنگی میوند گلس

اگر بخواهیم کاربرد این شیشه های زیبا را برای شما توضیح دهیم، می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که از شیشه های رنگی، برای پوشاندن دیوارهای خانه ها یا اداره ها می توان استفاده کرد. حتی می توان از شیشه های رنگی برای حمام های شیشه ای هم استفاده کرد که علاوه بر زیبایی خاصی که به آنها می‌دهند، می‌توانند حس امنیت را برای افراد به وجود بیاورند. از این شیشه های رنگی، در آشپزخانه ها و اتاق خواب ها هم استفاده می شود؛ در آشپزخانه ها این شیشه بین کابینت ها نصب می‌شوند و زیبایی خاص و منحصر به فردی به آن ها می دهند. شیشه های رنگی روش ها و کاربردهای دیگری هم دارند که از آنها در میز شیشه ای و آینه رنگی و در دکوراسیون های داخلی بسیاری از فروشگاه های معتبر و شیک استفاده می‌کنند.

انواع شیشه های رنگی و موارد استفاده آن

شیشه رنگی، کاربرد زیادی در زیبا سازی و تزیین دکوراسیون داخلی خانه ها و مراکز تجاری دارند. همچنین از این شیشه ها برای تزیین و زیباسازی نمای خارجی ساختمان ها و مراکز مختلف استفاده می شود. این شیشه ها به صورت متنوع در بازار وجود دارند و انواع مختلفی دارند. از مهمترین انواع شیشه رنگی، می توان به شیشه های شفاف که به لاکوبل معروف هستند و شیشه های مات که به شیشه های متلوکس معروف هستند، اشاره کنیم. همچنین می‌توان گفت که شیشه‌ لاکوبل، از ایمنی بالایی برخوردار هستند و تنوع رنگی بالایی دارند؛ از این شیشه های مات و شفاف در بسیاری از مراکز مانند مهد کودک ها یا نمای بیرونی بسیاری از ساختمان ها استفاده می شود. از شیشه های رنگی لاکوبل به دلیل داشتن ایمنی بسیار بالا و تنوع رنگی، در دکوراسیون داخلی می توان به عنوان جایگزینی برای کاغذ دیواری هم استفاده کرد. زیبایی بی حد و مرزی که این شیشه ها به دکوراسیون داخلی خانه ها می دهند، می تواند دلیل محبوبیت زیاد آنها باشد.

شیشه رنگی میوند گلس

جمع بندی

یکی از دغدغه های افرادی که می خواهند از شیشه های رنگی استفاده کنند، این است که آن ها را از کجا و کدام مراکز خریداری کنند و پیدا کردن این مراکز فروش، برای علاقه مندان به این شیشه ها بسیار سخت است؛ ولی ما برای راحتی کار شما بهترین و معتبر ترین این مراکز را مثال خواهیم زد. از این مراکز فروش شیشه رنگی، می توان به مرکز فروش شیشه رنگی میوند گلس، اشاره کرد. که شما با مراجعه به سایت meyvandglass.com، می توانید این شیشه ها را با بهترین قیمت خریداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.