معاون سازمان سینمایی حوزه هنری گفت که با پایان دوره گذار و رکود هنر هفتم به سبب شیوع ویروس کرونا، مرحله احیای دوباره سینماهای کشور با اکران ۲۰ فیلم از تیرماه امسال آغاز می‌شود.

سینمای کشور از تیرماه با اکران ۲۰ فیلم احیا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا جعفریان شامگاه گذشته در مراسم افتتاح پردیس سینمایی عصرجدید گرگان اظهار داشت: تلاش می کنیم به‌جای اختصاص یارانه به فیلم هایی محدود و خاص، روش های حمایتی جامع تری را برای سینماگران در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: با تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز، به صورت مرحله ای حدود ۲۰ تا ۳۰ فیلم در نوبت اکران سینماها قرار خواهد گرفت.

وی به شرایط ناپایدار اقتصاد سینمای ایران ناشی از تعطیلی طولانی مدت به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در این شرایط به دلیل هراس از عدم استقبال مردم، تهیه کنندگان داوطلب اکران فیلم های خود نیستند که امیدواریم فعالیت مستمر سینماها از تیرماه رونق را بار دیگر به گیشه ها و فعالان این هنر پرطرفدار بازگرداند.

 معاون سازمان سینمایی حوزه هنری بیان کرد: برای حمایت از سازندگان جوان و فیلم اولی از این هنرمندان با تمرکززدایی از پایتخت و اکران آثار در سانس های ویژه حمایت می شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم راه اندازی خانه هنرمندان گلستان را در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و بر انجام آن تاکید کرد.

غلامرضا منتظری به ضرورت پیش بینی مکانی به عنوان پاتوق هنرمندان گلستان اشاره کرد و گفت: این مکان‌ها علاوه بر افزایش وحدت بین هنرمندان و تقویت گفتگوهای هنری موجب اعتلای روزافزون هنر در استان می شود.

پردیس سینمایی عصر جدید گرگان دارای پنج سالن نمایش ۲۸ تا ۲۸۰ نفره است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.