مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین گفت: کتاب «رویداد، رفتار شهری و معماری» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین باهدف ترویج آیین‌های اصیل سوگواری در ایران به‌خصوص در تهران با هدف ارتقای فرهنگ و دانش عمومی و تخصصی منتشر شده است.

انتشار کتابی درباره آیین‌های سوگواری در تهران قدیم

به گزارش قدس آنلاین، علی دل‌زنده با اشاره به موضوع کتاب «رویداد، رفتار شهری و معماری (رویداد سوگواری در شهر ایرانی- اسلامی تهران)»، تصریح کرد: نوشتن در مورد شهر، درواقع نوشتن در مورد فرهنگی گره‌خورده با هر خانواده ایرانی است که در پی آن خاطرات بسیاری را به همراه خود دارد. درحالی‌که ما هرروزه با شهر در ارتباط هستیم، برخی از رویدادهای آن همواره در ذهن ماندگارتر و جاودانه‌تر جلوه‌گر می‌شود.

وی افزود: این کتاب به معرفی آیین‌های سوگواری در تهران قدیم می‌پردازد، درواقع در این کتاب می‌خوانیم که جریان شکل‌گیری، شروع و تکامل تدریجی این آیین‌ها چگونه بوده است و چگونه شهر را سیاه‌پوش می‌کردند، چگونه آیین‌ها باعث تغییر در رفتار انسانی و به‌موجب آن تغییر در رفتار شهری می‌شده است.

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین تصریح کرد: این کتاب باهدف ترویج آیین‌های اصیل سوگواری در ایران به‌خصوص در تهران باهدف ارتقای فرهنگ و دانش عمومی و تخصصی شکل‌گرفته است.

وی یادآور شد: کتاب «رویداد، رفتار شهری و معماری (رویداد سوگواری در شهر ایرانی- اسلامی تهران» تألیف دکتر ندا ضیابخش و مهندس سید کامران سیدی گرفمی در ۱۷۸ صفحه و قطع وزیری به بهای ۵۶ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.