یک مخالف سعودی با تاکید بر تشدید سرکوب‌گری‌های رژیم آل سعود، غیبت مستمر ولیعهد سعودی در دوران حساس جهان عرب و اسلام و دلایل آن را فاش کرد.

افشاگری معارض سعودی درباره غیبت طولانی مدت بن‌سلمان از حوادث جهان عرب و اسلام

قدس آنلاین: «جمانه الصانع» فعال حجازی مخالف آل سعود اعلام کرد «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در دوران حساس جهان عرب و اسلام که نیاز به موضع‌گیری قاطعانه از مهم‌ترین دولت اسلامی دارد به طور مستمر غایب است و اقدامات وی در برابر واکنش‌های ملت سعودی در ابراز حمایت از حقیقت همچنان ضعیف است.

الصانع تاکید کرد که ملت و فعالان سعودی اقدامات ولیعهد سعودی را رد می‌کنند و از اقدامات وی در برابر مخالفان خود می‌ترسند، به ویژه اینکه این فعال سعودی به نقل از منابع مکرر اعلام کرد که محمد بن سلمان اعتیاد به مواد مخدر دارد همانطور که این اعتیاد در تصمیم‌گیری وی در ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی تاثیر گذاشت.

این مخالف سعودی اعلام کرد که ملت سعودی در صورت حمایت از فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها، با مجازات رو می‌شوند که این مجازات شامل حبس طولانی و گاهی اعدام با طرح اتهامات دروغین است.

جمانه الصانع در ادامه تاکید کرد: رفتارهای محمد بن سلمان مملوء از پارادوکس است. همانطور که برخی از مسئولان سعودی به «اسماعیل هنیه» رهبر جنبش حماس به دلیل تشکر از موضع ایران در حمایت از جنبش مقاومت و فلسطین حمله کردند، ولیعهد سعودی خواستار باز کردن صفحه جدیدی با ایران شد و آرزوی سعادت برای ایرانیان کرد و خواستار همکاری با این کشور در منطقه شد.

وی تصریح کرد: عربستان به رهبری محمد بن سلمان به زندانی بزرگ تبدیل شده است. ده سال حبس به عنوان مجازات اقداماتی اعمال شده که ولیعهد سعودی دوست ندارد انجام شود . 20 سال مجازات حبس نیز برای کسانی که از رژیم او انتقاد می‌کنند در نظر گرفته شده و حکم کسی که در تظاهرات علیه دولت شرکت کند، اعدام خواهد بود. مثله کردن اجساد در صورت مخالفت مودبانه و مسالمت آمیز اعمال خواهد شد. مقامات سعودی در آغاز جنگ غزه 2021 یک فعال سعودی را دستگیر کردند؛ چرا که وی خواستار آزادی فلسطینیان در زندان‌های عربستان شده بود .هنوز از وضعیت و محل نگهداری وی اطلاعاتی در دست نیست.

غیبت محمد بن سلمان در مسأله فلسطین

جمانه در خصوص دلایل غیبت محمد بن سلمان در مسأله فلسطین و مسائل کشور تاکید کرد : به نظر می‌رسد علاوه بر ایدئولوژی سیاسی، متخصصان پزشکی به ولیعهد سعودی توصیه کرده‌اند که حضور خود را در نشست‌ها و رسانه‌ها کاهش دهد.

وی در ادامه توضیح داد: مصرف مواد مخدر در رفتار وی تاثیر بی‌سابقه‌ای داشته درحالی که حرکت‌های دست و صورت وی در هنگام حضورش در رسانه‌ها گویای این مسأله است.

در این گزارش آمده است که که نزدیکان آل سعود به بسیاری از سیاستمداران در آمریکا و اروپا تاکید کردند که محمد بن سلمان مواد مخدر مصرف کرده است.

« مایکل وولف» نویسنده آمریکایی در کتاب «آتش و خشم درون کاخ سفید ترامپ» نوشت که محمد بن سلمان از مشکل مزمن مصرف کوکائین و همچنین اعتیاد به بازی‌های ویدیویی رنج می‌برد.

حساب کاربری العهد الجدید نوشت: ولیعهد عربستان به مواد مخدر اعتیاد دارد و مصرف کوکائین را شروع کرده است.

العهد الجدید افزود، این ماده به طور زیادی بر رفتارهایش تاثیر گذاشته به طوری‌که مردم گریز شده و قبل از مصرف کوکائین در هیچ دیداری حاضر نمی‌شود.

پیش از این نیز مجتهد، فعال معروف توییتری عربستان گفته بود، بن سلمان مواد مخدر مصرف می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.