۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 754752

رهبر حزب یامینای رژیم صهیونیستی ضمن تأیید همکاری با حزب یش عاتید برای تشکیل کابینه‌ای بدون نتانیاهو گفت یا باید انتخابات پنجم در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود یا آن‌که کابینه‌ای بدون نتانیاهو تشکیل شود.

نتانیاهو رفتنی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «نفتالی بنت» رهبر حزب یامینای رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه در سخنرانی گفت بنیامین نتانیاهو،  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، هیچ گزینه‌ای برای تشکیل کابینه جناح راستی نداشته و سخنان نتانیاهو کاملا دروغ است.

بنت در سخنرانی خود گفت: «گزینه‌ها این است که یا دور پنجم انتخابات از آوریل ۲۰۱۹ برگزار شود یا آنکه کابینه‌ای که با نام "بلوک تغییر" که شامل احزاب مخالف نتانیاهو است تشکیل شود.»

رهبر حزب یامینا اعلام کرد که وی در حال کار کردن با «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» برای تشکیل کابینه وحدت است.

حزب یامینا عصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، با پذیرش تشکیل کابینه ائتلافی از تلاش بنت «برای ممانعت از برگزاری پنجمین انتخابات» حمایت می‌کند.

کانال سیزده رژیم صهیونیستی به نقل از بنت نوشت: «نتانیاهو کابینه‌ای ندارد و این یک حقیقت است. بی‌بی (نتانیاهو) هر چیزی به غیر از تشکیل دولت را پیشنهاد داد».

نتانیاهو در تلاش برای ممانعت از امکان تشکیل ائتلاف مخالفان، به «گیدئون سعر» رئیس حزب امید جدید پیشنهاد داد کابینه‌ چرخشی سه‌جانبه تشکیل دهند که ابتدا سعر به مدت ۱۸ ماه نخست‌وزیر باشد و بعد از آن خود نتانیاهو به مدت دو سال و سرانجام نوبت به «نفتالی بنت» رئیس حزب «یامینا» برسد و تنها شش ماه در این سمت باشد.  سعر این پیشنهاد را رد و اعلام کرده توافقی در کار نیست و آن‌ها خواستار جایگزین کردن نتانیاهو هستند.

مأموریت  لاپید برای تشکیل کابینه روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و بنت روز شنبه اعلام کرده بود که اگر حزب «لیکود» نتواند ائتلافی راستگرا دارای حمایت حداکثری را تا امشب معرفی کند، آن‌ها به احزاب مخالف نتانیاهو برای تشکیل کابینه می‌پیوندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.