وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بیش از دو هزار و ٧٠٠ قلم شیء تاریخی به کشور استرداد شده است.

 ٢٧٠٠شی تاریخی به کشور بازگردانده شد/آغاز به کار مرکز فرهنگی سعدی

قدس آنلاین؛ علی اصغر مونسان صبح دوشنبه در آئین بهره برداری از مرکز فرهنگی سعدی بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه ای که در دولت دوازدهم وجود داشت باید گفت ١۶٠ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری در جریان بوده و ٢٢ هزار میلیارد تومان نیز به بهره برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به روند سرمایه گذاری در حوزه هتل سازی کشور شاهد هستیم که ۶٧٠ هتل در کشور در حال ساخت است و ١٧۵ هتل از این آمار دارای چهار ستاره و بیشتر هستند این در حالی است که در دولت دوازدهم بالغ بر ۴٠٠ هتل در کشور ساخته شده است.

وی ادامه داد: در این دولت بالغ بر دو هزار و ٢٠٠ واحد اقامتی بوم گردی نیز به بهره برداری رسیده که مجموع تخت‌های اقامتی در کشور از ٢۵٠ هزار تخت به ۴۶٠ هزار تخت افزایش یافته است.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه یادآور شد: یکی از دستاوردهای هایی که در حوزه گردشگری صورت‌گرفته است تنوع در محصولات گردشگری است که پیشتر عمده گردشگری در حوزه فرهنگی و تاریخی بود اما اکنون گردشگری در سایر حوزه‌ها نظیر تاریخی، فرهنگی، طبیعی وکشاورزی و … است.

مونسان با اشاره به اینکه با بهره برداری از ظرفیت‌های کشور در حوزه گردشگری گوی رقابت گردشگری را از کشورهای همجوار ربوده‌ایم و افزود: نسبت به واگذاری حق بهره برداری از برخی از واحدهای تاریخی به بخش خصوصی اقدام شد تا با جذب اعتبار این طرح‌ها نسبت به بهره برداری و احیای ۵٠٠ باب خانه تاریخی در کشور اقدام شود.

وی با اشاره به بودجه کم این وزارت خانه در خصوص مرمت و نگهداری ابنیه تاریخی گفت: اگر بخواهیم مجموع اعتباراتی که در بودجه برای نگهداشت ٣۴ اثر ملی و ٢۴ اثر جهانی را صرف این آثار کنیم سرانه بودجه نگهداری هر اثر نزدیک به پنج میلیون تومان است.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور خبر از بازگشت دو هزار و ٧٠٠ شب تاریخی به کشور طی دولت دوازدهم داد.

وی در خصوص آثار صنایع دستی نیز تاکید کرد: صنایع دستی کشور کاربردی تر از قبل شده و موجب شده تا دسته بندی صنایع دستی نیز افزایش قابل توجه‌ای داشته باشد این در حالی است که شیوع کرونا نیز باعث نشد صنایع دستی دارای رشد منفی باشد.

مونسان در خصوص تسهیلات اختصاص یافته به فعالین حوزه گردشگری نیز متذکر شد: یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان تسهیلات به فعالیت این حوزه ارائه شده است و نزدیک به ٧٠٠ میلیارد تومان نیز هنوز تسهیلات توسط بانک‌ها به فعالیت این بخش پرداخت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.