مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: حدود ۳هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰درصد استان برای استخدام در ادارات و سازمان های دولتی در آزمون استخدامی ثبت نام کرده اند.

  ثبت نام ۳هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان خراسان رضوی در آزمون استخدامی/موافقت با عنوان شهید برای ۱۲مدافع سلامت استان

حجت الاسلام حسین معصومی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر استخدام و بکارگیری فرزندان شهدا و جانبازان در ادارات و سازمان های دولتی تنها از طریق آزمون صورت می گیرد ، از این رو استخدام مستقیم این افراد در ادارات دولتی امکان پذیر نمی باشد.

وی تصریح کرد: حدود ۳هزار نفر  از فرزندان شهدا و  جانبازان ۷۰درصد خراسان رضوی در آزمون استخدامی که ویژه این قشر از جامعه است ثبت نام کرده اند که بر اساس نتایج آزمون حدود ۵۰درصد آنها در سازمان ها و ادارات دولتی جذب و استخدام خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: البته این به معنای آن نیست که همه این ۳هزار نفر بیکار بوده اند بلکه تعدادی از آنها در مشاغلی نظیر شغل های آزاد مشغول به کار بوده اند که با ثبت نام در این آزمون در صدد هستند در مشاغل دولتی فعالیت خود را دنبال نمایند.

حجت الاسلام معصومی افزود: این آزمون استخدامی در تیرماه برگزار و نتایج آن تا قبل از پایان دولت فعلی اعلام خواهد شد زیرا طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰درصد باید در دولت  استخدام و بکارگیری شوند.

وی در مورد پرداخت هدیه ازدواج یک میلیون و نهصد هزار تومانی به فرزندان شهدا و ایثارگر ،بیان داشت: به دلیل عدم اعتبار لازم این هدیه از سال ۱۳۹۶ پرداخت نشده است  که به محض تامین بودجه لازم ، این هدیه به فرزندان شهدا و ایثارگر  که از سال ۹۶تاکنون ازدواج کرده باشند پرداخت خواهد شد که مبلغ آن به احتمال زیاد از یک میلیون و نهصد هزار تومان بیشتر خواهد بود،  طی سال های اخیر به دلیل محدودیت های منابع و  هزینه مسائلی نظیر بیمه درمان، مطالبات معوقه و شهریه دانشجویان   مواردی نظیر هدیه ازدواج در اولویت های بعدی قرار گرفت که امید می رود این هدیه امسال به این قشر از  جامعه پرداخت شود.

معصومی  در مورد پرداخت هزینه بیمه تکمیلی خانواده های شهدا و ایثارگران استان نیز تصریح کرد: در حال حاضربدهی به بیمه ها نداریم و  پرداخت بیمه تکمیلی نیز تقریبا به روز است به طوری که این مبلغ برای ایثارگران حداکثر در مدت یک هفته و برای مراکز درمانی و داروخانه ها نیز حداکثر تا دو ماه پرداخت می شود.

وی در مورد آخرین خبر در باره شهدای مدافع سلامت خراسان رضوی نیز گفت: پرونده ۲۱نفر از مدافعان سلامت استان  که جان خود را در راه مراقبت از سلامتی مردم از دست داده اند به تهران ارسال شده است که تاکنون با عنوان شهید برای  ۱۲مورد از آنها موافقت های لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.