استاندار خراسان رضوی با اشاره به نهضت گازرسانی در مناطق مختلف و صعب‌العبور کشور و برخورداری مردم از نعمت گاز، از برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت گاز تا پایان سال جاری خبر داد.

 همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان رضوی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان  در ادامه سفر ۲ روزه خود به قوچان و بازدید از روستاهای محروم و کم‌برخوردار این شهرستان، اظهار کرد: قوچان یکی از مناطق مستعد، ییلاقی و خوش آب و هوا در این استان به شمار می‌رود که زمینه مناسبی در توسعه و پیشرفت با همدلی و همفکری را خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید همه در راستای کمک به مردم به‌ویژه در مناطق روستایی قدم بردارند، بیان کرد: نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مناطق روستایی در طول ۴۲ سال گذشته بسیار ویژه بوده و خدمات ارزشمندی را به مناطق دورافتاده عشایری و حتی مرزی در حوزه‌های مختلف آب، برق، گاز، بهداشت ، جاده و غیره ارائه داده است.

وی با بیان این مطلب که امروز همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور از نعمت برق برخوردارند، تصریح کرد: بهره‌مندی از آب شرب و بهداشتی با همه سختی‌ها و کم‌آبی‌ها در سطح کشور، فراهم شدن زیرساخت‌های آموزشی و توسعه مدارس، ایجاد مراکز بهداشتی، جاده‌های روستایی و خدمات متنوع گوناگون حاصل زحمات دولت‌های مختلف در طول انقلاب اسلامی است.

معتمدیان یادآور شد: امروز نهضت گازرسانی در مناطق  مختلف کشور و حتی روستاهای صعب‌العبور در جریان است که تا پایان سال ۱۴۰۰ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان رضوی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در طول ۴۳ سال گذشته روستائیان همیشه با آرمان‌های نظام و انقلاب همراه بوده‌اند، گفت: امروز روستاها به‌عنوان یک جمعیت مولد و اثرگذار نقش آفرین هستند اما متأسفانه به دلیل کم‌آبی، خشک‌سالی و ایجاد مشکلات در تأمین معاش مردم، حاشیه‌نشینی و مهاجرت به شهرها به وجود آمده است.

وی یکی از راهبردها و سیاست‌های اصلی دولت برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی را تثبیت جمعیت روستاها دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد مناسب مجلس و دولت در پرداخت‌ تسهیلات اشتغال و وام‌های کم‌بهره موجب ایجاد اشتغال روستایی و جهش در نقاط مختلف شده است.

معتمدیان بابیان اینکه امروز باید از توانمندی‌های هر منطقه استفاده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در روستاها را شناسایی کرد، گفت: ایجاد اشتغال به‌ویژه در مناطق روستایی از دغدغه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است که باید ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در این مناطق تسریع پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکلات مطرح‌شده توسط اهالی روستای یدک، بیان کرد: در زمینه تأمین آب و مدیریت آن جهاد کشاورزی با توجه به اقلیم مناسب این منطقه و مشاغلی همچون کشاورزی و باغداری باید در سریع‌ترین زمان ممکن طرح مطالعاتی انجام و نسبت به توسعه آب شرب اقدام کند.

وی از اعطای ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای ایجاد واحدهای بومگردی در این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح‌هادی روستا نیاز به بازنگری جدی دارد که بنیاد مسکن و فرمانداری باید برنامه زمان‌بندی برای بازنگری و ایجاد مسکن ارزان‌قیمت در روستاها تعیین کنند.

معتمدیان بابیان اینکه باید مشکل عدم گازرسانی ۷۰ درصد اهالی باقیمانده در این روستا تعیین تکلیف و دستورات لازم صادر شود، گفت: ۱۰۰ میلیون تومان هدیه به دهیاری روستای یدک به‌منظور اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها و ۵۰ تن سیمان رایگان برای جدول و دیگر برنامه‌ها در اختیار قرار خواهد گرفت.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه تأمین مسکن مدد جویان کمیته امداد و معلولین بهزیستی با در نظر گرفتن شرایط ویژه مسائل بررسی و مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن مرتفع شود.

وی  همچنین در این روستا و روستای الهیان وعده کمک ۵۰۰ هزار تومانی به هر مددجوی کمیته امداد و در حاشیه بازدید از روستای زوخانو نیز وعده کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی به دهیاری روستا، تأمین ۴۰ میلیون تومان هزینه لوله‌گذاری آب شرب توسط کمیته امداد، کمک ۵۰۰ هزارتومانی به خانواده‌های مدد جوی کمیته امداد و اعطای وام قرض‌الحسنه به‌منظور اشتغال‌زایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان را داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.