سید عباس عراقچی رئیس هیئت اعزانی ایران به مذاکرات وین امروز پس از نشستی سه جانبه با نمایندگان روسیه و چین، با روئسای تیم های مذاکره کننده تروئیکای اروپایی و معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و رایزنی کرد.

مذاکرات فشرده امروز در وین/ دیدار عراقچی با نمایندگان تروئیکا پس از رایزنی با فرستادگان روسیه و چین

قدس آنلاین: پس از برگزاری پنجمین دور از گفتگوهای کمیسیون مشترک برجام، گفتگوها در وین برای حل مسائل باق مانده که به گفته سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مسائل جدی و اساسی هستند میان دیپلماتهای ایران و گروه 1+4و با واسطه دیپلماتهای آآمریکایی حاضر در وین ادامه دارد.

رئیس هیئت مذاکره کننده کشورمان ظهر امروز با آخرین وضعیت مذاکرات را با نمایدنگان روسیه و چین در این مذاکرات درین مرور و درباره آن تبادل نظر کرد.

کاظم غریب‌آبادی نماینده کشورمان در نهادهای بین الملی از جمله آژانس در توئیتی با اعلام این خبر نوشت: روسای هیأت‌های ایران، روسیه و چین مسائل مرتبط با گفت‌وگوهای جاری برجام را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هیأت ایرانی در این دیدار نقطه نظرات خود در خصوص متون پیش نویس و موضوعات باقی‌مانده را برای طرف‌های چینی و روس تشریح کرد. 

به گزارش اداره کل اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه هیأت‌های چین و روسیه نیز ضمن ارائه برخی نظرات و توضیحات، بار دیگر بر حمایت کامل خود از مواضع ایران تأکید کردند. در این نشست هر سه هیأت بر اهمیت تداوم کار به صورت جدی و به دور از هرگونه شتابزدگی یا تاخیر بی سبب اشتراک نظر خود را ابراز داشتند.

گفتنی است در چند روز گذشته و از زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک، چندین نشست دوجانبه و چند جانبه در سطح معاونین و مدیران سیاسی و همینطور در سطوح کارشناسی میان هیات های ایران با هیات های اتحادیه اروپایی، سه کشور اروپایی و هیات های چین و روسیه برگزار شده تا جایی که حتی نشست ها در روزهای تعطیل نیز در جریان بوده و گاه تا ساعات پایانی شب هیات ها در حال گفتگو بوده اند.

بنابراین گزارش دکتر عراقچی بلافاصله پس از نشست سه جانبه با چین و روسیه، نشست مشترک با هیأت‌های اتحادیه اروپایی و سه کشور آلمان، انگلستان و فرانسه را آغاز کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.