سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

ریل گذاری همکاری های فرهنگی میان آستان قدس و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در جلسه امضای این تفاهم نامه با بیان این‌که این مجموعه بیش از ۱۲۰ هزار نسخه خطی، افزون بر ۱۳ میلیون برگ سند و بیش از ۳۰ میلیون منبع مطالعاتی گوناگون را در اختیار دارد، مقام معظم رهبری را بزرگترین واقف نسخ خطی کتابخانه رضوی معرفی کرد و آن را حاکی از اعتماد ایشان به این کتابخانه دانست.

حجت الاسلام سید جلال حسینی هفکری، هم افزایی و همکاری را سه مولفه مهم در همکاری های فی مابین عنوان کرد که زمینه ساز تحقق مرجعیت علمی در آستان قدس رضوی خواهد شد.

وی همچنین تحقق مولفات هم افزایی هم کاری و همفکری را زمینه ای برای خروج کتابخانه های جهان اسلام از گمنامی عنوان کرد و تحقق این مهم را نیازمند ایجاد شبکه ای میان کتابخانه های اسلامی در عرصه بین الملل دانست تا اطلاعات روز را در اختیار محققان قرار دهد. 

معاون فرهنگی و معارف قرآن و اهل بیت (ع) نیز در جلسه امضائ این تفاهم نامه گفت: یک میلیون ۳۰۰ هزار برگ سند ، ۲۰۰ هزار نسخه کتابخانه ای،۲۵۰۰ نسخه خطی  که قدیمی ترین آن ها متعلق به سال۱۹۸ هجری با مهر هارون الرشید است و۵هزار نسخه چاپ سربی و سنگی را بخشی از داشته های فرهنگی این آستان مقدس برشمرد.

حجت‌الاسلام مهدی احمدی همکاری مابین دو سازمان را دارای سبقه بسیار طولانی عنوان کرد که با گذر زمان شدت و توسعه بیشتری پیدا کرده است.

این تفاهم نامه در راستای بهره‏مندی از توانمندی و ظرفیت‏های دوجانبه علمی، فرهنگی و بهره‌گیری بهینه از امکانات و توانمندی‌های علمی، مشاوره‌ای، فناوری و موضوعات مرتبط با حوزه‌های موزه‌ای،‌ کتابخانه‌ای و اسنادی، برای اهداف مشترک و تبادل تجربیات و هم‌افزایی برای پیشبرد اهداف هر دو مجموعه برای مدت ۲ سال بین طرفین قرار داد به امضاء رسیده است.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.