رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید به این موضوع توجه شود که اندیشه و سلوک امام دارای دو محور اساسی است؛ یکی موضوع جمهوریت و دیگری موضوع اسلامیت.

 امام(ره) بر دو محور اساسی جمهوریت و اسلامیت تاکید داشتند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا حیدری،امروزدرابتدای یکصدوسی و دومین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به ۱۴ خردادماه سالروز رحلت معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی و تعیین حضرت آیت الله خامنه‌ای به جانشینی ایشان و رهبری نظام اسلامی است، افزود: مرور اندیشه آنها، هشدارها و اندرزهای آنها به ویژه در مورد امامی که همه ایشان را قبول دارند و همچنان وی را به عنوان چراغ راه و مسیر ایشان را به عنوان تکلیف قبول دارند بسیار مهم و حیاتی است.

وی اضافه کرد: اشاره‌ها و نمادهایی که ایشان در حوزه جمهوریت دارند بسیار شفاف است اما متاسفانه این روزها سخنانی بیان می‌شود که بسیار عجیب است و عجیب تر از آن سکوت بقیه در مقابل این اظهارنظر هاست. که یکی از اصول اساسی و محوری حضرت امام (ره) را اینگونه مورد خدشه قرار می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به اندیشه امام (ره) در خصوص نظر مردم اظهارکرد: امام می‌گوید افکار عمومی و اکثریت اجتماع در یک فضای آزاد انتخابات امکان ندارد اشتباه کنند، اگر هم اشتباه کنند خودشان بعدا مسئولیت اشتباه شان را می پذیرند.
حیدری،تصریح کرد: در کمال تعجب این روزها با اندیشه‌ای مواجهیم که می‌گوید با مشارکت حداکثری ممکن است انتخاب اشتباهی صورت بگیرد! این خیلی عجیب و درست نقطه مقابل اندیشه امام است.

وی افزود: موضوع جمهوریت از نگاه امام(ره) گفت: نگاه جمهوریت امام هم در اینجا مصداق دارد که فرموده‌اند «مردم نباید کنار بروند و اگر مردم کنار بروند همه شکست میخوریم». یعنی بر حضور مردم در عرصه تعیین سرنوشت خود تاکید دارند.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه گفت: در موضوع شوراها قبلاً صحبت‌هایی داشتیم و همچنان تاکید می‌کنیم از آنجا که همچنان فرصت هست هیئت عالی نظارت تا روز ۱۵ خرداد زمان دارند تا تجدید نظر کنند.
حیدری،با بیان اینکه فارغ از رویکرد سیاسی مدیریت شهر نیاز به نیروهای با تجربه، متخصص و کارکرده و آزمون پس داده دارد خاطرنشان کرد: اداره شهر مهم است و ما همچنان بر این مهم تاکید داریم،هم عناصری از داخل شورا و هم نخبگانی از خارج شورا در این فرآیند شرکت داشته باشند.

وی در ادامه، به روز جهانی دوچرخه سواری اشاره کرد و گفت: در دوره شورای پنجم بودجه مناسبی نسبت به سنوات گذشته برای توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه و ایجاد زیرساخت های لازم درنظر گرفته شد و امسال تعهد شهر مشهد برای تحقق خطوط دوچرخه به اتمام می‌رسد .

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد،همچنین در ادامه به روز جهانی محیط زیست نیز اشاره کرد وگفت: از تلاش‌های کمیسیون خدمات شهری در باب لوایح و طرح‌های جدی، تلاش و پیگیری برای تامین پیوست های زیست محیطی و دغدغه‌های دوستان در مجموعه کمیسیون خدمات شهری و تلاش های مدیریت شهری در توسعه فضای سبز و فضاهایی که شرایط مناسبی در این خصوص تامین کند تقدیر می‌کنیم.

همچنین درادامه یکصد وسی ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اصلاحیه اساسنامه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری با قید دو فوریت، لایحه با موضوع افزایش سرمایه گذاری شهرداری مشهد مقدس در سهام بانک شهر، لایحه نحوه‌ توافق با مالکان در خصوص احداث رود پارک مشهد،لایحه با موضوع بخشودگی عوارض و بهای خدمات صدور پروانه ساختمان مرکز جامع شبانه روزی کودکان و سالمندان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست متعلق به موسسه خیریه بوستان شکوه مهر ، لایحه خرید سهام ، سهام داران شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد، قرارداد تهاتر سهم الشرکه شرکت توسعه عمران بیمه با پروژه موسوم به k۲، لایحه با موضوع آیین نامه اجرایی ضوابط کنترلی و شرایط استقرار در ناحیه نوآوری و فناوری مشهد و .اگذاری ۱۰ دستگاه اتوبوس به اداره کتابخانه های عمومی مشهد برای تبدیل آنها به کتابخانه سیار در دستور کار قرارگرفت و تصویب شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.