دولت انگلیس اعلام کرده است که اجرای طرح تسریع در صدور فوری مجوز اقامت و انتقال همکاران محلی افغان نظامیان خود به آن کشور خبر داده است.

انگلیس به همکاران محلی نظامیان خود اقامت فوری اعطاء می کند

به گزارش قدس آنلاین، رسانه های افغانستان به نقل از رسانه های انگلیسی نوشتند که بر اساس این طرح  روند اعطای اقامت و کمک به شهروندان افغان که از اول آوریل به اجرا گذاشته شده بود، اکنون نخست وزیر انگلیس دستور تسریع  روند انتقال آنها را صادر کرده است.

گفته می شود که تصمیم و طرح انتقال همکاران محلی نظامیان انگلیسی از آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان گرفته شده بود و اکنون با تهدیدات امنیتی علیه کارمندان محلی تصمیم به تسریع انتقال آنها روی دست گرفته شده است.

طرح مشابهی توسط دولت آمریکا نیز اجرایی خواهد شد و همکاران افغان نظامیان خارجی تاکنون بارها تظاهرات کرده و از تهدیدات امنیتی علیه خود و خانواده ای شکایت کرده اند.

تاکنو دولت آمریکا، آلمان و انگلیس از انتقال همکاران محلی نظامیان خود سخن گفته اند اما شماری از محافظان سفارت استرالیا در کابل پس از اعلام خروج نظامیان استرالیایی و تعطیلی سفارت آن کشور بارها از تهدیدات و عدم امنیت جان خود و خانواده های خود خبر داده اند اما دولت استرالیا تاکنون در این باره اعلام موضع نکرده است.

هزاران شهروند افغان طی ۲۰ سال گذشته در بخش های مختلف با نظامیان کشورهای غربی و ناتو در این کشور همکاری کرده اند که اکنون با خروج کامل نظامیان خارجی آنها نیز جان خود و خانواده های خود را در خطر احساس می کنند و خواستار انتقال خود به کشورهای هستند با نظامیان و قراردادی های آنها همکاری کرده اند.

روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان ادامه دارد و براساس گفته وزیر دفاع آمریکا خروج نظامیان آمریکایی زودتر از زمان اعلام شده که پیش از این قرار بود تا ۱۱ سپتامبر تکمیل شود، عملی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.