رئیس ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان نسبت به دیگر استان های کشور هیچ مورد طلاق دانشجویی که جزو ازدواج دانشجویی این استان بوده اند را ثبت نکرده است.

ازدواج‌های دانشجویی در کهگیلویه و بویراحمد بدون طلاق بوده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محسن قلندری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت:  آمار طلاق در ازدواج‌های دانشجویی کشور ۵.۸ درصد بوده و این عدد در ازدواج‌ های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد صفر است.

وی افزود: این مجموعه با دنبال تحقق شعار ازدواج بهنگام، آسان، آگاهانه و پایدار است که با این رویکرد دانشجویان را ترغیب به ازدواج کند. 

حجت الاسلام قلندری تصریح کرد: دوره‌های مجازی آموزش مهارت های زندگی، اعزام به مشهد مقدس اعزام و ... از جمله برنامه های این نهاد برای دانشجویان است.

وی با اشاره به ضعف موجود در خصوص خوابگاه های دانشجویی‌ برای متأهلان ، تاکید کرد: در این خصوص بایدچاره ای اندیشیده شود و می طلبد خیران نیز ورود کنند و با توجه به رشد منفی ازدواج دانشجویی برای ازدواج آسان و رفاه بیشتر دانشجویان متأهل خوابگاه ایجاد شود.

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: وضعیت اقتصادی جامعه بر روند نرخ ازدواج دانشجویان نیز تاثیر گذار بوده و این عدد رو به کاهش است که در این باره توجه ویژه رئیس جمهور آینده به این مقوله را می طلبد.

حجت الاسلام قلندری بیان کرد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا وقفه‌ ای به مدت یک سال در ازدواج‌های دانشجویی ایجاد شد.

وی عنوان کرد: ثبت نام زوج‌های جوان دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در بیست و چهارمین دوره طرح «همسفر تا بهشت» آغاز شده است.

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زوج‌های دانشجو برای شرکت در این طرح باید در سامانه  ezdevaj.nahad.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: دانشجویانی که تاریخ عقد آن ها از ۱.۱. ۹۸ تا شهریور ماه ۱۴۰۰ باشد می توانند در این سامانه نام نویسی کنند. 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.