همدان- مدیر صنایع تبدیلی وغذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از صدور۵ فقره مجوز فرآوری سیب‌زمینی درهمدان خبر داد.

صدور ۵ فقره مجوز فرآوری سیب‌زمینی در همدان

حسن محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه در حال حاضر می‌توان مجوز بیش از یک هزار  ۲۰۰ عنوان فعالیت را در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی صادر کرد اظهار کرد: این مجوزها از طریق سامانه الکترونیکی سماک به آدرس samak.mach.ir صادر می‌شود.

محمدی افزود:  سامانه مدیریت صنایع تبدیلی وغذایی با سامانه ثبت احوال لینک است و افراد می‌توانند ثبت نام کنند و درخواست‌ها برای ما ارسال شود ،که یکی از راحترین فرایندهای صدورمجوز، صدورمجوز صنایع تبدیلی و غذایی به خصوص در استان همدان است.

وی ادامه داد: صدور مجوز صنایع تبدیلی در کمتر از یک روز انجام می شود،و درحال حاضر الویت همدان فراوری سیب‌زمینی است چرا که یکی از استانهای تولید سیب زمینی به شمار می‌آید.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت :اهمیت ذخیره‌سازی و فرآوری سیب‌زمینی در راستای ارزش افزوده است،که کاهش ضایعات ۲۵ تا۳۰ درصد سیب‌زمینی مورد هدف است.

محمدی با بیان اینکه درجه‌بندی و بسته‌بندی سیب‌زمینی مهم است خاطرنشان کرد: در این زمینه پنج فقره مجوز با ظرفیت ۷۵ هزار تن صادر شده که امیدواریم با تبلیغات و فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها بتوانیم بیشتر محصولات کشاورزی را به صورت بسته‌بندی عرضه کنیم.

 وی بسته‌بندی و قطعه‌بندی گوشت را الویت بعدی عنوان کرد و گفت: فراوری انواع میوه  و سبزی مورد توجه است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان نهاوند ۱۲۰ هزار تن انواع محصولات باغی وجود دارد که الویت به فراوری آنهاست افزود: فراوری و بسته‌بندی سیر و گردو ، تولید اسانس و عرقیات گیاهی و انواع سالاد و غذای آماده مصرف، فراوری و بسته بندی تخم مرغ، درجه‌بندی و بسته بندی انواع میوه حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.