رئیس سازمان سینمایی معتقد است که ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در فهرست جشنواره‌های مورد تأیید فیاپف نشان داد که این جشنواره معتبر است و حرف‌هایی که درباره این جشنواره می‌زدند، بی مبنا بود.

پاسخ انتظامی به مخالفان برپایی جشنواره جهانی فجر/ سینما زنده است همچنان که جامعه زنده است

به گزارش قدس آنلاین، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، عصر روز دوشنبه ۱۰ خرداد به پردیس چارسو محل برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر آمد و در جریان برگزاری این جشنواره قرار گرفت.

رئیس سازمان سینمایی درباره انتقاداتی که نسبت به برگزاری جشنواره‌ها در ایام کرونایی مطرح شده است، بیان کرد: سازمان سینمایی نمی‌تواند معطل انتقاداتی شود که نتیجه آن تعطیلی سینماست. وقتی پدیده‌ای مانند کرونا در جهان رخ می‌دهد و فراگیر می‌شود، اولین و راحت‌ترین واکنش این است که کاملاً منفعلانه‌ رفتار و همه چیز را تعطیل کنیم، درحالی‌که سینما زنده است؛ همچنان که جامعه زنده است.

او افزود: بنابراین ما در سازمان سینمایی به این نتیجه رسیدیم که جشنواره‌ها را باتوجه به کارکردهایی که دارند و باتوجه به اقتضای روز کرونا در یک زیست کرونایی برگزار کنیم. ازهمین‌رو، این پنجمین جشنواره‌ای است که برگزار شد. در همین ایام کرونایی؛ اول جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان و در ادامه جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشنواره «سینما حقیقت»، بخش ملی جشنواره فیلم‌ فجر برگزار شدند و الان جشنواره جهانی فیلم فجر در حال برگزاری است.

انتظامی در ادامه مطرح کرد: هر جشنواره‌ای پایه‌هایی دارد که عبارت است از رقابت، نمایش، بازار، آموزش و برنامه‌های جانبی. پس با فراگیری این بیماری بسته به شرایط روز کرونا، طراحی‌ مناسب آن ایام انجام شد، به این صورت که در جشنواره‌ای که زمینه نمایش وجود داشت، نمایش‌ها برقرار شد و … همان‌طور که عرض کردم ما در مقابل سینمای ایران و تلاش‌هایی که سینماگران متحمل می‌شوند، مسئول هستیم و نمی‌توانیم جشنواره‌ها را، که یکی از اصلی‌ترین کارویژه‌های آن‌ها رقابت، دیده شدن آثار و انگیزه‌آفرینی است، تعطیل کنیم. خوشبختانه همچنان که می‌بینید استقبال از جشنواره چه در بخش نمایش و چه در بخش حضور آثار، قابل تأمل است.

در پایان، رئیس سازمان سینمایی درباره مهم‌ترین تجربه برپایی این جشنواره گفت: زحمات و تلاش‌هایی که در طول چند سال برای این جشنواره کشیده شد، به ثمر نشسته است. بنابراین زحمات همه مدیران در همه ادوار قابل تقدیر است و این جشنواره بالاخره توانست در فیاپف ثبت شود، از این جهت نشان داد که جشنواره جهانی فیلم فجر معتبر است و آن حرف‌هایی که درباره این جشنواره می‌زدند، بی‌مبنا بود.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.