رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: ورود خودروهای با پلاک های غیربومی به مشهد در تعطیلات پیش رو ممنوع و مشمول جریمه ۵۰۰هزار تومانی خواهند شد.

 ممنوعیت سفر به خراسان رضوی از ۱۲خرداد ماه /ثبت جریمه ۵۰۰هزار تومانی برای ورود پلاک های غیربومی به مشهد

سرهنگ حسین میش مست در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: سفر مسافران با خودروی شخصی از سایر استان های کشور به خراسان رضوی از ساعت ۱۲ظهر روز  چهارشنبه ۱۲خرداد ماه  تا ساعت ۱۲ظهر روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه ممنوع است.

وی با بیان اینکه دوربین ها برای پلاک های غیر بومی که از سایر استان ها در این بازه زمانی به خراسان رضوی سفر کنند جریمه ۵۰۰هزار تومانی ثبت خواهند کرد، تصریح کرد: این ممنوعیت شامل سفرهای بین استانی  و بدون در نظرگرفتن هر نوع رنگ بندی کرونایی می باشد و برای سفرهای درون استانی نیز همانند گذشته و بر مبنای مصوبات ستاد ملی کرونا ورود پلاک های غیر بومی  به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و مشمول جریمه خواهد شد.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی افزود: از این رو با توجه به اینکه شهر مقدس مشهد نیز در حال حاضر در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارد ورود پلاک های غیر بومی از داخل استان نیز به این شهر همچنان ممنوع می باشد  از طرفی اگرچه برای خروج پلاک های بومی از شهر مشهد محدودیتی وجود ندارد اما اگر این خودرو ها به شهر دیگری در استان از جمله نیشابور که در شرایط نارنجی قرار دارد وارد شوند مشمول جریمه می شوند.

وی در پاسخ به این موضوع که برخی ادعا دارند طی چندماه اخیر بارها با پلاک غیر بومی به مشهد سفر کرده و با هیچ گونه محدودیت تردد و جریمه مواجه نشده اند نیز گفت: این افراد خیلی شانس بالایی داشته اند که جریمه برای آنها ثبت نشده است زیرا به طور مثال و به دلیل کار ضروری که پیش آمده بود همسرم روز یکشنبه با خودروشخصی که پلاک تربت حیدریه را دارد به مشهد سفر کردند که با ثبت جریمه از طریق دوربین  مواجه شدند و باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنم.

میش مست همچنین درباره تردد خودروهای با پلاک غیر بومی در سطح شهرهای نارنجی از جمله مشهد گفت: برای این گونه خودروها در طول هر ۲۴ ساعت تردد در سطح شهر یک مرتبه جریمه ثبت می شود.

وی همچنین بیان داشت: تردد خودروهای غیر بومی در کمربندی های شهرهای نارنجی و قرمز منعی وجود ندارد بلکه اگر یک خودروی غیر بومی وارد این گونه شهرها شود با جریمه روبرو خواهد شد.

وی در مورد قطعی برق در بزرگراه های استان نیز گفت: چند ماه اخیر به دلیل نوسانات برقی که رخ داده بود برق چراغ های  مستقر در بزرگراه شهید شوشتری  را از هردوتا یکی  قطع کردیم تا علاوه بر حفظ روشنایی معابر در مصرف برق نیز صرفه جویی صورت بگیرد اما برق های حوزه راه های استان به هیچ وجه قطع نشده و نخواهد شد.   

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.