در ششمین روز از سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر رئیس سازمان سینمایی و سفرای دو کشور مجارستان و فنلاند از کاخ جشنواره بازدید کردند.

در ششمین روز جشنواره جهانی فیلم فجر چه گذشت

به گزارش قدس آنلاین، روز دوشنبه ۱۰ خرداد،‌ همزمان با ششمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر سینماهای پردیس چارسو، آزادی و کانون، با پخش ۳۹ فیلم بلند داستانی و مستند، میزبان مخاطبان جشنواره بودند.

در این روز دکتر حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی از کاخ جشنوار بازدید کرد و در این دیدار گفت: ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در فهرست جشنواره‌های مورد تأیید فیاپف نشان داد که این جشنواره معتبر است و حرف‌هایی که درباره این جشنواره می‌زدند، بی مبنا بود.

صفحه توییتر فیاپف هم با انتشار متنی، پیوستن جشنواره جهانی فیلم فجر را به جمع ۱۵ جشنواره برتر این اتحادیه خوشامد گفت.

زولتان وارگا هاژونیس، سفیر مجارستان در جمهوری اسلامی ایران و کیجو انشیو نوروانتو، سفیر فنلاند در تهران هم دیگر مهمانان جشنواره در روز ششم بودند. سفیر فنلاند در این بازدید در ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشنواره گفت: تا جایی که می‌بینم همه استانداردها در سطح عالی رعایت می‌شود و به‌نظرم ایران طبق استانداردهای جهانی فستیوال‌ها عمل کرده است.

مجید رجبی‌معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان هم با حضور در پردیس سینمایی چارسو، از منتقدین نسبت به برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر، خواست به جای ابراز گله‌مندی از جشنواره، به برگزاری آن کمک کنند.

بهمن فرمان آرا، علیرضا تابش، دکتر محمد عیدی معاون فرهنگی شهرداری اصفهان، احسان عبدی پور، محمود کلاری، حمید فرخ نژاد، محمدرضا مقدسیان، مجید اسلامی، فروغ قجابگلی و روح الله زمانی دیگر مهمانان ششمین روز جشنواره جهانی بودند.

حمید فرخ‌نژاد در تنها نشست خبری برگزار شده در روز ششم که به فیلم «میجر» به کارگردانی احسان عبدی پور اختصاص داشت، گفت: متأسفانه آثار مشابه با این فیلم، در سینما مهجور هستند. بیشترِ آثار به تهران محدود می‌شوند تا فروش داشته باشند اما بضاعت و ظرفیت‌ شهرستان‌ها در ساخت آثاری درخور، معمولاً مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

احسان عبدی‌پور نویسنده و کارگردان «میجر» هم پیش از آغاز دومین سانس اکران این فیلم در پردیس چارسو در سخنانی کوتاه گفت: بدون همراهی ادریس برادرم ساختن این فیلم سخت بود.

کامیار محسنین مدیر ارتباطات بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر در کارگاهی با عنوان «تجربه‌های بازار فیلم/ کشف سینمای نوظهور» تأکید کرد: سینمای ایران یکی از مظلوم‌ترین سینماهای دنیا است، نه در داخل با آن مهربانی می‌شود نه در خارج از مرزها.

شهرام مکری هم در کارگاه «تجربه‌های کارگردانی/ سبک شخصی چیست؟» از فیلمسازان جوان خواست تا شتابزده عمل نکنند. این فیلمساز گفت:  فیلم‌های اول و دوم کارگردانان در حال حاضر، سکوی پرتاب آنها به دنیای حرفه‌ای فیلمسازی محسوب می‌شود. درنتیجه، این مسابقه که «هرکسی فیلم اول خودش را زودتر بسازد موفق‌تر است» باید جایش را با این عوض کند که «هر کسی فیلم اول خودش را با دقت و شناخت بیشتری بسازد، بهتر است.»

در این روز ایان کریستی منتقد، پژوهشگر و کارشناس سینما هم کارگاهی برگزار کرد و در این جلسه گفت: همه فکر می‌کنند سینما با برادران لومیر شروع شده است اما این واقعیت ندارد، درحالی‌که مردم به آن باور دارند. به‌نظرم فرانسوی‌ها، کارزار تبلیغاتی خوبی راه انداخته و دنیا را متقاعد کرده‌اند که سینما از فرانسه آغاز به‌ کار کرده است، درحالی‌که لندن پیشگام این هنر بوده است.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.