فارس- یک دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدعی شد که با اجرای روش ابداعی او، امکان کاهش موارد ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری تا حدود ۳۰ درصد وجود دارد.

می‌توان موارد ابتلا و مرگ کرونا را کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین؛ محسن زهرایی ضمن بیان اینکه متد پیشنهادی او با عنوان "Zahraei method" در قالب یک مقاله، در یک ژورنال علمی آمریکا و زیر مجموعه آی اس آی نمایه شده است، توضیح داد: در بیمارستان‌ها بخشی تحت عنوان فست کووید وجود دارد که هر بیمار مراجعه کننده، در صورت داشتن علائم مشکوک کرونا، در آن بخش بستری می‌شود.

او ادامه داد: پزشک و تیم درمانی در این بخش منتظر نتیجه تست می‌شوند و اگر نتیجه تست منفی بود که بیمار مرخص شده و اگر مثبت بود، متناسب با نیاز، تحت مداوا قرار می‌گیرد.

این دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: وقتی بیماری به این بخش منتقل می‌شود، حتی اگر کرونا نداشته باشد و تستش منفی شود، امکان دارد در مواجهه با بیماران، ویروس را گرفته و بعد از مرخص شدن، به سایر افراد اعم از همراهان، بستگان و... و. منتقل کند.

زهرایی افزود: ما با آنالیز مقالات معتبر زیادی علائم قطعی و احتمالی کرونا را دسته بندی و مشخص کردیم که بیماران با کدام علائم احتمال دارد تست شان مثبت شده یا با کدام علائم احتمال دارد تست‌شان منفی شود، بنابراین امتیازهایی را برای علائم مختلف مشخص و جدولی طراحی کردیم که حین معاینه بیمار مشکوک، نمره گذاری انجام شود.

او با بیان اینکه با جمع امتیازات و بررسی حدنصاب احتمال مثبت و منفی شدن تست‌ها مشخص می‌شود، گفت: برای کسانی که احتمال دارد تست آنها منفی شود، کادر درمان موظف هستند که طبق این متد اقدامات لازم و پیشگیرانه را اعمال کنند تا جواب تست بیمار مشخص شود و حتی یک جداسازی در بخش فست کووید انجام می‌شود تا بیمار، مواجهه کمتر با دیگر بیماران داشته باشند.

دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که پیش از این هم روشهایی برای سترون سازی گان جراحی و ... ابداع کرده است، گفت: این متد به دلیل کاهش ریسک ابتلا و کاهش ریسک توزیع بیماری، منجر به زمینه سازی کاهشی ۳۰ درصدی در موارد ابتلای جدید و حتی مرگ ناشی از کرونا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.