کمیسیون بهداشت ملی چین از ثبت نخستین مورد سرایت نوع جدید آنفلوانزای مرغی به انسان خبر داد.

ثبت نخستین مورد ابتلای انسان به آنفلوانزای مرغی H۱۰N۳ در چین

قدس آنلاین: کمیسیون بهداشت ملی چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد یک مرد ۴۱ ساله در استان جیانگ‌سو در شرق این کشور را به عنوان اولین مورد انسانی ابتلا به آنفلوانزای مرغی H۱۰N۳ ثبت کرده است.

بنا به گزارش کمیسیون بهداشت ملی چین، این مرد ساکن شهر ژن‌جیانگ بوده است؛ در ۲۳ آوریل بیماری وی آغاز شد و روز ۲۸ آوریل پس از بروز تب و علائم دیگر در بیمارستان بستری شده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد ابتلای این فرد به آنفلوانزای مرغی H۱۰N۳ در ۲۸ مه تشخیص داده شده، با این حال درباره جزئیات و چگونگی آلوده شدن این فرد توضیحاتی ارائه نشده است. گفته می‌شود فرد مبتلا پس از چند روز از بیمارستان ترخیص شده و پزشکان موردی از تماس وی با دیگران را مشاهده نکرده‌اند.

کمیسیون بهداشت ملی چین همچنین اعلام کرد نوع H۱۰N۳ یک نوع ویروس آنفلوانزای پرندگان است که برای اولین بار در مرغداری دیده شده، اما شدت تهاجمی کمتری دارد و خطر شیوع و گسترش آن در مقیاس بالا ضعیف است. انواع مختلفی از آنفلوانزای مرغی در چین وجود دارد که برخی افراد را، به خصوص کسانی که با ماکیان سر و کار دارند، به طور پراکنده آلوده می‌کند.

از زمان شیوع آنفلوانزای مرغی نوع H۷N۹ در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ که حدود ۳۰۰ نفر را مبتلا کرد، تاکنون تعداد قابل توجهی از ابتلا به آنفلوانزای مرغی ثبت نشده است. چین می‌گوید مورد دیگری از ابتلا به آنفلوانزای مرغی نوع H۱۰N۳ در کشورهای دیگر گزارش نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.