محسن بهاروند معاون وزیر امور خارجه ایران برای برگزاری دور سوم مذاکرات درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در رأس هیأتی امروز وارد کی‌یف شد.

سفر معاون وزیر خارجه ایران به اوکراین برای برگزاری دور سوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی

قدس آنلاین:  محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی از کارشناسان جمهوری اسلامی ایران به منظور برگزاری دور سوم مذاکرات در خصوص سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی امروز (سه‌شنبه) ۱۱ خرداد ماه وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد.

قرار است طی این دور از مذاکرات، هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در خصوص ابعاد فنی و حقوقی سانحه سقوط هواپیمای پرواز PS ۷۵۲ مذاکره کنند.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مذاکرات دو روز به طول خواهد انجامید.

شایان ذکر است دو دور پیشین مذاکرات در مرداد و آبان سال ۱۳۹۹ به ترتیب در کی یف و تهران برگزار شد.

دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سقوط هواپیمای اوکراینی از صبح دوشنبه ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۹ به مدت دو روز به ریاست محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و «یوگنی ینین» همتای اوکراینی در تهران برگزار شد. (بیشتر بخوانید)

به گزارش فارس، ۱۸ دی ماه سال گذشته (۱۳۹۸) بود که یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین بر اثر خطای انسانی و شلیک موشک بعد از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرد و ۱۷۶ سرنشین آن شامل اتباع ایرانی، کانادایی، افغانستانی، سوئدی، انگلیسی و کادر پرواز اوکراینی جان باختند. بنا بر اعلام دولت کانادا، ۶۳ نفر از مسافران این هواپیما تابعیت کانادایی داشته‌اند. در این هواپیما ۱۱ اوکراینی، ۱۷ سوئدی، چهار افغان و چهار انگلیسی نیز حضور داشته‌اند.جمهوری اسلامی ایران پس از وقوع این حادثه آمادگی خود را برای پرداخت غرامت اعلام کرد. صبح  ۲۱ دی ماه، ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد که بلافاصله مقصر این حادثه را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی می‌کند تا با خطای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.