شبکه الاتجاه سوریه اعلام آمادگی چند کشور اروپایی برای بازگشایی سفارت در دمشق را نشانه موفقیت انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد.

الاتجاه: بازگشایی سفارت کشورها، نشانه موفقیت انتخابات سوریه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه الاتجاه سوریه، چند کشور اروپایی اعزام دیپلمات‌های خود را به سوریه به منظور بازگشایی سفارت در این کشور آغاز کردند. کارشناسان این اقدام را نشانه موفقیت سیاست‌های سوریه به علت پایبندی به حاکمیت و اصول ثابت ملی می‌دانند.

گزارشگر شبکه الاتجاه افزود: اعلام آمادگی چند کشور اروپایی برای بازگشایی سفارت در سوریه نتیجه موفقیت انتخابات اخیر ریاست جمهوری است. در این میان برخی داده‌ها حاکی از آن است که دیپلمات‌های مجارستان، صربستان و یونان وارد دمشق شده اند.

محمد خبر، عضو پارلمان سوریه گفت: پیش از این گفتیم اوضاع سوریه پس از انتخابات تغییر خواهد کرد. نه فقط این کشورها بلکه کشورهای عربی نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند، اما نمی‌توانیم بدون شرط آن‌ها را بپذیریم. خروج دیپلماتیک این کشورها از سوریه و سپس اعلام آمادگی برای بازگشت، به معنای اذعان غیرمستقیم به شکست در این جنگ یا حداقل درست نبودن دیدگاهشان است.

بشیر بدور، استاد روابط بین الملل نیز در این خصوص گفت: این که کشورهایی مانند صربستان، یونان و ایتالیا امضای قرارداد را برای اجاره مکانی برای سفارتشان بررسی می‌کنند، به منزله تاکید بر طبیعی بودن سیاست‌ها در تعامل با سوریه است. این تصمیم همچنین بر قانونی بودن حکومت سوریه و حق این کشور در اتخاذ تصمیمات حاکمیتی برای خود مهر تایید می‌زند.

شهروندان سوریه بر این باورند که با پیروزی بشار اسد در انتخابات، بهار این کشور آغاز شده است و آغاز مجدد فعالیت برخی سفارتخانه‌ها در این کشور نخستین مژده فرا رسیدن این بهار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.