عضو ارشد حماس با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به مسئله فلسطین محوریت بخشید، گفت: امام خمینی و آیت الله خامنه‌ای هر دو در همه پیروزی‌های مقاومت از جمله پیروزی در نبرد شمشیر قدس سهیم هستند.

امام خمینی(ره) به مسئله فلسطین محوریت بخشید/ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، در همه پیروزی‌های مقاومت سهیم است

محمود الزهار عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین به مناسب فرارسیدن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) به تبیین نقش بزرگ ایشان در مورد مسئله فلسطین پرداخت وگفت: امام خمینی(ره) به مسئله فلسطین محوریت بخشید و توجه جهانی را به قدس به عنوان یک سرزمین عربی اسلامی جلب و تأکید کرد که اسرائیل یک رژیم اشغالگر است که باید این سرزمین را برای اهل آن رها کند.

محمود الزهار افزود: برهمین اساس ایشان از ملت و مسئله فلسطین در سطح سیاسی حمایت کرد و در سطح مادی نیز به ملت فلسطین کمک کرد تا در سرزمین خود باقی بمانند ودر نتیجه فقر مجبور به ترک سرزمین های خود نشوند. همچین به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی فرمان داد تا برنامه مقاومت اسلامی درفلسطین را تقویت کنند و برای گروه‌های مقاومت اعم از حماس و جهاد اسلامی امکانات لازم برای دفاع از سرزمین‌های اسلامی و خود مقابل صهیونیست‌ها را فراهم کنند.

عضو ارشد مقاومت اسلامی فلسطین تصریح کرد: بنابراین اگربین دوره پس از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و پیش از آن یعنی دوره شاهنشاهی پهلوی مقایسه کنیم، تفاوت بزرگی را مشاهده خواهیم کرد؛ شاه ایران متحد رژیم غاصب صهیونیستی بود و امام خمینی احیاگر و حامی مسئله فلسطین وحقوق ملت آن بود.

وی پیروزی اخیر مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی در نبرد "شمشیر قدس" را نتیجه دوراندیشی و همین حمایت‌های امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام خمینی، مسئله فلسطین را یک مسئله اسلامی و حمایت از آن را یک وظیفه و واجب شرعی می‌دانست؛ از این رو تقویت مقاومت را در دستور کار قرار داد و همین تجهیزات و تسلیحات ساده‌ای که امروز مقاومت با استفاده از آن دشمن را از تجاوز بازداشته، حاصل این دوراندیشی ها بود که پس از ایشان نیز آیت الله خامنه ای نیز پرچم را زمین نگذاشته و به همان مسیر ادامه داد.

الزهار ادامه داد: پیامبر اکرم صل الله علیه وآله وسلم می فرماید: «ایُّما داعٍ دَعا إِلَی الْهُدی‏؛ فَاتُّبِعَ کانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ تَبِعَهُ لایَنْقُصُ مِنْ أَجْرِهِمْ شَیْی‏ء» هر کس به هدایت دعوت کند و مورد پیروی قرار گیرد برای اوست مثل اجر کسانی که بدان عمل می‏‌کنند. براین اساس هرکس به تلاش برای آزادی فلسطین دعوت و با شیوه‌های مختلف از آن حمایت کند، انشالله پاداش کسانی را دارد که آن را آزاد کرده‌اند و در نتیجه، امام خمینی و آیت الله خامنه‌ای هر دو در همه پیروزی های مقاومت از جمله پیروزی در نبرد شمشیر قدس سهیم هستند.

عضو ارشد حماس در ارتباط با روحیه استکبارسیتزی و مقابله امام خمینی با زیاده خواهی آمریکا و غرب اظهار داشت: ایران یک کشور قوی با وسعت و امکانات زیاد است و نفوذ بالایی در منطقه دارد؛ جنبش دیپلماتیک جمهوری اسلامی نیز توانسته ایدئولوژی امام خمینی و اندیشه اسلامی را در حداقل کشورهای منطقه بسط دهد تا مقابل سیاست‌های استکباری آمریکا و طرح‌های رژیم صهیونیستی بایستند. نقش امام خمینی در مقابله با استکبار جهانی، نقش رهبری بوده و این نقش پس از ایشان نیز توسط آیت الله خامنه‌ای ادامه یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.