در آستانه فرا ررسیدن ۱۴ خردادماه سالگرد رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره)، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به معرفی آثاری با محوریت انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) پرداخت.

 مروری برآثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس با محوریت امام خمینی(ره)

به گزارش قدس آنلاین، کتاب‌های «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی»، «رساله توضیح‌المسائل امام خمینی(ره)»، «یکصد سخن» و «منشور انقلاب» از جمله آثاری است که با محوریت امام راحل(ره) توسط این مرکز پژوهشی، چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

کتاب «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی» مجموعه‌ای از مقالات آیت الله واعظ‌زاده خراسانی در فصلنامه مشکوة است.مؤلف در این مقالات، انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) را که دو حقیقت همیشه جاوید هستند به صورت عمیق بررسی کرده و تصویری نو و ناب از خیزش جهانی، احیای اندیشه اسلامی، وحدت اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی، بایسته‌های پاسداری از آن و شخصیت امام(ره) و ویژگی‌های ایشان را فراروی خوانندگان قرار داده ‌است.

این اثر در قطع وزیری با ۳۶۰ صفحه سال ۱۳۷۵ در بنیاد پژوهشی آستان قدس رضوی منتشر و در سال ۱۳۷۸ تجدید چاپ شد.

«رساله توضیح المسائل امام خمینی(ره)» نیز یکی دیگراز آثاری است که با محوریت فتاوی امام راحل(ره) نگاشته شده و در قطع وزیری منتشر و در سال ۱۳۷۰ به چاپ دوم رسیده است. آنچه این اثر را در مقایسه با موارد مشابه متمایز ساخته تصحیح و تنقیح آن توسط سه نفر از علمای حوزه علمیه قم و نیز دقت در چاپ و نشر کتاب است.

«یکصد سخن» نیز عنوان یکی دیگر از آثار منتشر شده با محوریت یاد شده است؛ در این مجموعه سعی شده از دریای سخنان رهبر فقید انقلاب یکصد گوهر درخشان استخراج و به شیفتگان راهش تقدیم شود. این بیانات با موضوعات قرآن و عترت، اسلام، حکومت، ولایت، مجلس، سپاه و... چاپ و در سال ۱۳۷۸ در قطع وزیری منتشر شده است.

چاپ ویژه‌نامه با موضوع انقلاب اسلامی در شمارهای ۶۲ تا ۶۶ نشریه مشکوه و چاپ ویژه‌نامه یکصدومین سال تولد امام خمینی(ره) در نشریه مشکوه در سال ۱۳۷۹ از دیگر آثار منتشر شده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با موضوع انقلاب اسلامی و بنیاگذار کبیر آن است.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.