رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد گفت: پروژه ساخت کتابخانه روستای جوزقان از توابع بخش میان ولایت این شهرستان از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل عدم تامین اعتبار ناتمام مانده است.

پروژه ناتمام کتابخانه روستای جوزقان تایباد همچنان در انتظار اعتبار

به گزارش قدس آنلاین، حسن سالاری اظهار کرد: برای اتمام این پروژه فرهنگی، بالغ بر ۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است؛ ساخت و تکمیل این ساختمان در دست بنیاد مسکن قرار دارد و پس از اتمام، تحویل نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌شود.

وی با اشاره به نیاز روستاها به کتابخانه دائمی افزود: با وجود اینکه ۴۵ درصد جمعیت این شهرستان مرزی در ۳۸ روستا ساکن هستند اما فاقد کتابخانه روستایی می‌باشد و تنها کتابخانه روستایی آن به صورت ناتمام منتظر تامین اعتبار است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ روستای این شهرستان توسط یک کتابخانه سیار پوشش داده می‌شود که از زمان شیوع ویروس کرونا فعلا تعطیل است، با پیگیری‌های انجام شده و نیاز مردم روستا به کتاب به زودی یک دستگاه پراید وانت برای پوشش ۱۰ روستای دیگر به سهمیه شهرستان افزوده خواهد شد و در برنامه آتی این اداره، اضافه کردن یک واحد سیار دیگر برای روستاهای باقیمانده است.

وی مطرح کرد: شیوع ویروس کرونا حضور افراد در کتابخانه را کاهش داده، اما همچنان امانات و عضوگیری در کتابخانه‌های شهرستان تایباد در حال انجام است، ماهانه تعداد ۷۰۰ نفر به کتابخانه عمومی شهید هاشمی نژاد، ۴۵۰ نفر کتابخانه مولانا در تایباد و کتابخانه‌های شهرهای کاریز و مشهدریزه هر کدام به ترتیب ۴۰۰ و ۲۰۰ نفر مراجعه می‌کنند.

سالاری ادامه داد: از سال گذشته تا کنون تعداد ۱۷۰۰ جلد کتاب با موضوعات علوم اجتماعی، تاریخ، کمک درسی و سایر موضوعات به قفسه‌های کتاب این مرکز فرهنگی افزوده شده است.

وی در ادامه از آغاز به کار محفل ادبی "نسیم طیبات" در این شهرستان خبر داد و افزود: این انجمن فرهنگی در راستای حمایت از شاعران و نویسندگان راه‌اندازی شده و روند کار آن به صورت جلسات هفتگی است که در این جلسات شاعران و نویسندگان مطالب خود را ارائه داده تا توسط اساتید مورد نقد و بررسی قرار گیرد، همچنین از آثار برگزیده برای انتشار در سطح شهرستان استفاده خواهد شد.

سالاری گفت: اکنون ۶۰ درصد از دانش آموزان، ۱۲ درصد دانشجویان و ۲۸ درصد از دیگر گروه‌های مردمی این شهرستان عضو کتابخانه‌های منطقه هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

جمعیت شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد متشکل از سه شهر تایباد، مشهدریزه و کاریز در ۲ بخش میان ولایت و مرکزی از خدمات چهار کتابخانه عمومی، ۲ واحد مشارکتی و یک کتابخانه سیار بهره‌مند هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.