رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی با اشاره به اینکه «قطعی‌ برق خسارات زیادی به جایگاه‌ها وارد می‌کند» گفت: متاسفانه قطعی‌های برق با توجه به برنامه ارائه شده رخ نمی‌دهد، این مسئله ضررهای زیادی به جایگاه‌داران CNG وارد کرده و همچنین موجب کاهش شدید مشتریان شده است.

خاموشی‌های پی‌درپی و بدون برنامه‌ریزی، جایگاه‌های CNG را فلج خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رضوی راد در خصوص وضعیت جایگاه‌های  CNG و فعالیتشان با توجه به خاموشی‌ها، اظهار کرد: جایگاه‌های CNG از زمان کرونا تحت تاثیر منع ترددها قرار گرفته و شیوع کرونا ضربه بدی به اقتصاد جایگاه‌ها زده است. از طرفی قطعی‌ برق نیز خسارات زیادی به جایگاه‌ها وارد می‌کند، مردم ساعات ممتد و طولانی در صف می‌ایستند و زمانی که نوبت‌شان می‌شود با قطعی ناگهانی برق مواجه شده و این مسئله از مواردی است که جایگاه داران و مردم را به شدت با سردرگمی مواجه کرده است.

وی افزود: از طرف شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در ابتدا به ما برنامه‌ای دادند که از قطعی برق‌ها در ساعات و روزهای مشخصی خبر می‌داد، ما آن‌ را پذیرفته و فعالیت‌مان را طبق آن برنامه تنظیم کردیم، اما خاموشی‌ها حتی یک بار هم طبق برنامه پیش نرفت. هفته گذشته و حتی قبل از این که خاموشی‌های برق خانگی شروع شود برق جایگاه‌های CNG قطع می‌شد. این موضوع برای همه جایگاه‌ها صدق نمی‌کرد، اما در برخی از جایگاه‌هایمان این خاموشی‌ها از اواخر اردیبهشت اعمال شد. پس از صحبتی که با مسئولان شرکت نفت داشتیم، گفتند که قطعی برق در جایگاه‌ها مشابه برنامه قطعی برق برای خانه‌ها است، اما متاسفانه اینگونه نبود و قطعی برق در جایگاه‌ها با برنامه اعلام شده مغایرت داشت.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی همچنین از طولانی مدت بودن زمان قطعی برق‌ یاد کرده و بیان کرد: مشکل دیگر این است که زمان قطع و وصل شدن برق‌ نیز مشخص نیست، یعنی وقتی قطع می‌شود وصل شدنش بدون هیچ برنامه و ساعت مشخصی است و گاها حتی قطعی برق به ۹ ساعت نیز رسیده است. تنها خواهش جایگاه‌داران‌های  CNG این است که قطعی‌های برق  بر اساس یک برنامه مشخص و دقیق اعمال شود تا فعالیت‌ها را طبق همان برنامه پیش برده و دچار ضرر و زیان نشده و همچنین با واکنش تند مردم مواجه نشوند.

رضوی راد در خصوص وضعیت جایگاه‌ها و فعالیتشان در حال حاضر افزود: در چند روز گذشته، در تمام ۷۸ جایگاه حاضر در مشهد قطعی برق‌ها از ۲ تا ۹ ساعت طول کشیده است. زمانی که از وضعیت موجود گلایه می‌کنیم نیز اصلا کسی برای رفع مشکل پاسخگو نیست. برخی از دستگاه‌های جایگاه‌های CNG ممکن است با شوک قطع برق مواجه شده و  آسیب ببیند و این اتفاق موجب خراب شدن دستگاه‌ها می‌شود. قیمت‌ دستگاه‌ها میلیاردی است و راه جبران این آسیب‌ها با توجه به تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی کشور بسیار دشوار است. از عواقب قطعی‌های ممتد و بدون برنامه برق، قطع درآمد جایگاه‌داران است، زیرا با قطع شدن برق علاوه بر آسیب ‌دیدن دستگاه‌های گران قیمت، هزینه‌های ثابت در جایگاه‌ها از جمله هزینه پرسنل، بیمه و دیگر هزینه‌های سربار نیز به صاحب جایگاه تحمیل می‌شود.

وی ادامه داد: نگرانی‌های بیشتر به این خاطر است که که تازه آغاز قطعی برق‌ است و این روند قرار است تا تیر و مرداد ماه نیز ادامه پیدا کند. تمام جایگاه‌داران سی‌ان‌جی حاضر هستند که یک روز کاملا تعطیل و برقشان قطع شده و ذخیره شود اما در ۶ روز دیگر هفته بتوانند به درستی به فعالیت‌شان ادامه دهند. خاموشی‌های  پی‌درپی و بدون برنامه‌ریزی، جایگاه‌های CNG را فلج خواهد کرد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG خراسان رضوی به بدقولی مسئولان در اجرای طرح‌های کمکی و تخفیف‌دار اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه طرح تشویقی و کمکی دولت، دستگاه‌های CNG به طور کلی در تمام ساعات شبانه روز به عنوان نرخ کم‌بار حساب می‌شد، پس اجرای طرح مدیریت بار نباید شامل CNG شود چون CNG نرخ کم‌بار محسوب می‌شود. سال گذشته نیز که قطعی برق در خانه‌ها اعمال نشد، در جایگاه‌های CNG صورت گرفت و مسئولان حاضر در این زمینه به جایگاه‌داران وعده تخفیف در قبض‌ها را دادند اما رسما هیچ اتفاقی رخ نداد.

رضوی راد خاطرنشان کرد: در پی خاموشی‌های  بدون برنامه‌ریزی، مشتری‌های جایگاه‌ها نیز به شدت کاهش پیدا کرده‌اند، زیرا از طرفی طرح منع ترددها از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح عملا هیچ مراجعه‌کننده‌ای نیست، بعد از آن زمان نیز هم با قطعی‌های پی‌درپی و بی‌برنامه برق مواجه شده و مشتری‌ها را از دست می‌دهیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.