رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صادرکنندگان به عراق و افغانستان از ۲۲ فروردین ماه ۹۷ لغایت ۱۶ مرداد ماه ۹۷ صرفا تا آخر خرداد مهلت دارند تا ضمن ثبت اطلاعات در سامانه نیما از معافیت بازگشت ارز بهره‌مند شوند و این فرصت تمدید نمی‌شود.

 خرداد ماه، آخرین مهلت استفاده صادرکنندگان  از معافیت بازگشت ارز

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی امیرفخریان اظهار کرد: با توجه به بسته سیاستی ایفای تعهد ارزی صادرکنندگان سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، بخش الف این بسته اعلام محدودیت زمانی رفع تعهدات ارزی این گروه از صادرکنندگان را تا پایان خردادماه سال جاری اعلام کرده و دیگر تمدید نمی‌شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: بر این اساس صادرکنندگان مشمول این بخشنامه موظف هستند اطلاعات پروانه‌های صادراتی از ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ تا ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۷ به کشورهای افغانستان و عراق را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و در مورد سایر کشورها نیز در این بازه زمانی مدارک مثبته را به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی ارائه کرده و پس از تأیید مدارک نسبت به ثبت اطلاعات پروانه‌های صادراتی ـ مشابه کشورهای افغانستان و عراق ـ اقدام کنند.

وی تصریح کرد: صادرات ریالی پس از تاریخ ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۷ غیرقابل قبول بوده و صادرات ارزی اینگونه صادرکنندگان می‌بایست در قالب درخواست و ارائه مدارک لازم از جمله فرم‌های تعهد اشخاص حقیقی یا حقوقی و فهرست جدول اطلاعات پروانه‌های صادراتی به کمیته اقدام ارزی استان اقدام شود.

امیرفخریان ادامه داد: پس از تأیید مدارک در این حالت، متقاضی می‌تواند ایفای تعهد ارزی را به‌صورت نیمایی، سنایی(در صورت داشتن اظهار رسمی ورود ارز به کشور) و نیز واردات در مقابل صادرات اقدام و رفع تعهد ارزی کنند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: بر اساس بسته سیاستی ایفای تعهد ارزی صادرکنندگان سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ صادرکنندگان برای ایفای تعهدات ارزی سال ۹۸ تا ۳۱ تیر ماه و سال ۹۹ تا ۳۱ شهریور فرصت دارند و ذینفعان در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام می‌توانند به اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.