احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا به تازگی با مشکل دیسک کمر مواجه شده که تمرینات او را تحت تأثیر قرار داده است.

 دیسک کمر بلای جان قهرمان دیسک ایران

این ورزشکار که اکنون در آمریکا به سر می‌برد به دلیل مشکل دیسک کمر خود نمی‌تواند پرتاب‌های بلندی انجام دهد و قرار است برای بررسی وضعیت و درمان به ایران برگردد.

حدادی در آستانه بازی‌های توکیو احتمال آماده نبودن و حتی نرسیدنش به المپیک را مطرح کرده است که پس از بررسی‌های پزشکی نظر نهایی اعلام می‌شود.

حدادی در آخرین مسابقه‌ای که شرکت کرده، رقابت‌های قهرمانی قطر جهان است که رکورد ۶۵ متر و ۱۶ سانتی‌متر را ثبت کرد و به عنوان هفتمی رسید. این در حالی است که اکثر رقبای حدادی حداقل یک بار در سال ۲۰۲۰ رکوردی بالاتر از ۶۸ متر ثبت کردند.

حدادی خودش درباره رکوردهایی که می‌تواند در المپیک منجر به مدال شوند گفته: « با توجه به شرایط فعلی که بر جهان حاکم است من فکر می‌کنم کسی که از ۶۶ متر تا ۶۶.۵۰ متر دیسک را پرتاب کند می‌تواند در المپیک مدال بگیرد و آن ورزشکاری که بتواند حد نصاب ۶۸ متر را به ثبت برساند، در المپیک مدال طلا خواهد گرفت. من اطمینان دارم کسی بیشتر از این رکورد را پرتاب نخواهد کرد. من هم امیدوارم با توجه به همه شرایط حد نصابی میان ۶۷ متر تا ۶۷.۵۰ متر را در المپیک به ثبت برسانم که قطعا این رکورد منجر به کسب مدال خواهد شد».

فاصله با رقبا

احسان حدادی طبق آخرین پرتاب، فاصله زیادی با چهار رقیب خود دارد و حالا هم مصدومیت از ناحیه کمر نگرانی‌ها را برای او در فاصله دو ماه مانده به المپیک افزایش داده است. حدادی پیش از اینکه به آمریکا برود، برای جراحی خار پاشنه راهی آلمان شد، البته اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک مخالف جراحی او در آلمان بودند، اما پافشاری‌های حدادی و البته گذاشتن شرط و شروط مبنی بر اینکه پزشکان ایرانی باید قبل از جراحی به او ضمانت بدهند در نهایت سبب شد که فدراسیون پزشکی-ورزشی با تقبل هزینه‌های این ورزشکار برای جراحی در آلمان که مبلغی در حدود ۸ هزار یورو می‌شد، او را راهی آلمان کند. حال سؤال اینجاست حدادی که برای یک عمل ساده خارپاشنه راهی آلمان شد،چطور الان برای ادامه روند مصدومیت کمر خود قصد بازگشت به ایران را دارد؟! فدراسیون دوومیدانی در سه سال اخیر که حدادی موفق به کسب سهمیه المپیک شده است مبلغی در حدود ۷۰۴ هزار دلار برای این ورزشکار هزینه کرده است!

تمرین در خفا

احسان حدادی از بهمن‌ماه سال گذشته راهی آمریکا شد تا تمرینات خود را در چند ماه باقیمانده به المپیک زیر نظر مربی آمریکایی‌اش ادامه‌ دهد،از زمان حضور حدادی در اردوی آمریکا اخباری از او منتشر نشد و مسئولان فدراسیون دوومیدانی هم هر زمان در پاسخ به سوال در مورد آخرین وضعیت حدادی می‌گفتند؛در آمریکا مشغول پیگیری تمرینات‌اش است. حدادی هم در این مدت هیچ خبر یا فیلم و عکسی در مورد وضعیت تمرینی‌اش منتشر نکرد، تا اینکه خبر مصدومیت او از ناحیه کمر از سوی حسین توکلی رسانه‌ای شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.