معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از سامانه‌ای ‌شدن فرآیند صدور مجوزهای تاسیسات گردشگری خراسان رضوی خبر داد.

فرآیند صدور مجوز تاسیسات گردشگری خراسان رضوی سامانه‌ای شد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری در جلسه‌ای با حضور سیدجواد موسوی، مدیر کل دفترنظارت و ارزیابی معاونت گردشگری وزارت و نمایندگان حوزه‌های نظارتی اداره‌کل، اظهار کرد: با توجه به تعدادی بالای تاسیسات گردشگری در مشهد و استان خراسان رضوی در این جلسه ابهامات و موارد سامانه جدید مورد بررسی و آموزش قرار گرفت.

وی افزود: خدمات این سامانه شامل بررسی اطلاعات، مدارک و مشخصات پرسنل تاسیسات گردشگری، صدور و تمدید پروانه، بررسی روزانه آمار تاسیسات و اتصال آن‌ها به سامانه است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: هم‌چنین کارتابل مکاتبات، صدور مجوز تردد، دسترسی به گزارش‌های آماری متنوع و نظارت بر تاسیسات گردشگری از دیگر موارد استفاده این سامانه است.

بیدخوری عنوان کرد: سامانه به صورت کشوری در معاونت گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس myst.mcth.ir پیش‌بینی شده است که نام اختصاری «جانا» برای آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تمامی اطلاعات تاسیسات گردشگری در این سامانه بارگذاری می‌شود و ارائه خدمات، تسهیلات بانکی، سوخت و... و. از طریق سامانه جانا صورت خواهد گرفت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اضافه کرد: هم‌چنین امکان اتصال نرم‌افزارهای تخصصی مرتبط با گردشگری به این سامانه وجود دارد تا اطلاعات به ‌روز و دقیق از تاسیسات فعال در اختیار گردشگران قرار گیرد.

بیدخوری گفت: هم‌چنین می‌توان گفت که کارتابل مکاتبات مستقیم با تاسیسات گردشگری در این سامانه وجود دارد و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها علاوه بر ارسال به جوامع حرفه‌ای گردشگری به هر یک از تاسیسات گردشگری نیز قابل ارسال خواهد بود و فرآیند اطلاع‌رسانی از بخشنامه‌ها و مقررات تسریع خواهد شد.

وی ادامه داد: نظارت بر تاسیسات گردشگری همچنین در این سامانه به صورت آنلاین ثبت خواهد شد؛ البته لازم به ذکر است که وضعیت، کیفیت خدمات و نواقص احتمالی در این سامانه قابل ثبت است و اخطار، تذکر، تعلیق و تعطیلی نیز در این سامانه پیش‌بینی شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خراسان رضوی، بیدخوری بیان کرد:  با توجه به تغییر صورت گرفته، فرآیند صدور پروانه برای تاسیسات گردشگری از شهرستان‌ها آغاز و به استان و وزارت‌خانه ارسال و بلافاصله مجوز صادر می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌که برای جوامع حرفه‌ای در این سامانه جایگاه و نقش تعریف شده است، تاکید کرد: هرگونه اطلاع‌رسانی از قوانین، مقررات و برنامه‌ها به تاسیسات گردشگری از طریق این سامانه خواهد بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.