ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به صورت مجازی برگزار شد و در این جلسه، رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور از ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور از سال ۱۴۰۱ به پیشنهاد آستان مقدس بانوی کرامت خبرداد.

سال ۱۴۰۱ دهه کرامت در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، وبینار ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با سخنرانی آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این ستاد با اشاره به انتخاب شعار «خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت(ع)» برای دهه کرامت امسال گفت: اهل بیت(ع) در همه عمر با برکت خود گره‌گشای شیعیان و غیر شیعیان بوده‌اند و فرمان امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر برای رعایت حقوق انسان‌ها به خاطر انسان بودنشان نشان دهنده اهتمام اهل بیت(ع) به گره‌گشایی از مردم بدون هیچ قید و شرطی است.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسملین مهدی احمدی در این وبینار به جزئیات برنامه‌های آستان مقدس بانوی کرامت در دهه کرامت پرداخت و گفت: برگزاری مسابقه حدیث کرامت، پویش فدای دخترم، کاروان شادی با ۲۰۰ اجرا در سراسر کشور با همکاری کانون‌های مساجد و اوقاف استان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

وی افزود: مراسم روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها مانند هر سال در حرم مطهر بانوی کرامت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد و از این روز جشن‌های دهه کرامت به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

در ادامه سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه دهه کرامت دهه خاصی است که با ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها شروع و با ولادت امام رضا علیه السلام ختم می‌شود، گفت: دهه کرامت دهه شادی شیعه است و تقارن آن با حال و هوای انتخابات مستلزم نگاه ویژه به برنامه‌های این دهه است.

وی با بیان اینکه ما همواره از راهنمایی‌ها و تدابیر نماینده ولی فقیه در استان استفاده کرده‌ایم، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسم دهه کرامت در کنار حرم مطهر و کانون‌های مساجد خواهد بود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات، گفت: ساختار حکومت اسلامی هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به ملت ایران است که بر اساس این ساختار استمرار و بقای جمهوری اسلامی بر مبنای انتخابات است بنابراین حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح برای حفظ این نظام بسیار مهم است.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه مسئولیت اصلی برنامه‌های دهه کرامت بر عهده آستان‌های مقدس است و سازمان‌ها و نهادهای دیگر کمک کننده هستند، گفت: هر کدام از مسئولان اگر بتوانند یک گره کوچک از کار مردم باز کنند در راستای اهداف متعالی معصومین(ع) است.

وی با اشاره به پیشنهاد ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی سال توسط حرم مطهر بانوی کرامت، گفت: این پیشنهاد در شورای فرهنگ عمومی مطرح و مصوب شد که در سال آینده روز اول ذی‌القعده مصادف با ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و آغاز دهه کرامت در تقویم رسمی کشور درج شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن های دهه کرامت در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمرکز برنامه‌های دهه کرامت در فضای مجازی خواهد بود و باید با تولید شعارهای کوتاه و مختصر و کارهای رسانه‌ای و هنری در فضای مجازی سیره زندگانی اهل‌بیت(ع) را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: باید از ظرفیت فضای مجازی برای ایجاد ارتباط با اندیشمندان جهان اسلام در دهه کرامت استفاده کنیم و در این راستا می‌توانیم وبینارهای مشترک بین المللی در این دهه داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.