سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از تعطیلی سینماها و سالن‌های نمایش استان در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ خرداد خبر داد.

تعطیلی سینماها و تئاترهای خراسان رضوی در تعطیلات میانه خرداد

به گزارش قدس آنلاین، جواد روشندل با اعلام این خبر،  اظهار کرد: بر اساس اعلامیه دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینماها و سالن‌های نمایش در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد به مناسبت سالروز رحلت امام(ره) و همچنین در روز ۱۶ خرداد به مناسبت سالروز شهادت امام‌ جعفر صادق(ع) تعطیل خواهند بود.  

وی با اشاره به وضعیت فعالیت سینماها و سالن‌های نمایش در ایام شیوع کرونا، افزود: از هجدهم اردیبهشت ماه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سینماها و سالن‌های نمایش فیلم  در مشاغل گروه دو قرار گرفتند و بر همین اساس در هفته اول خرداد سینماهایی همچون آفریقا،  هویزه و اطلس در مشهد بازگشایی شدند و در هفته دو خرداد ماه نیز سینمایی در گناباد فعالیت خود را آغاز کرد.  

روشندل تصریح کرد: این بازگشایی با توجه به درخواست مدیران سینما صورت گرفت و برخی دیگر از مدیران باوجود اینکه می‌توانستند فعالیت خود را آغاز کنند، اما فعال نشدند.  

وی در خصوص استقبال مردم از بازگشایی سینماها و سالن‌های نمایش پس از تعطیلی طولانی‌مدت، بیان کرد: پس از این تعطیلی طولانی‌مدت استقبال مردم چندان مطلوب و مانند سابق نبوده است، اما با توجه به گزارش‌گیری که از مدیران سینما انجام شد، تقریباً وضعیت خود را رضایت‌بخش اعلام کردند.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونا ممکن جمعیت کمتری در سالن‌ها حضور داشته باشند و ما امید داریم به زودی بتوانیم شاهد این باشیم که مردم بدون دغدغه و نگرانی در سالن‌های سینما حضور یابند.  

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود از مردم خواهشمندیم در سالن‌های سینما و تئاتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و مدیران نیز این امر را در اولویت فعالیت خود قرار دهند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.