نخستین اتوبوس برقی کشور در مشهدمقدس طی مراسمی رسمی راه‌اندازی شد.

نخستین اتوبوس برقی کشور در مشهد مقدس آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین، نخستین اتوبوس برقی کشور در مشهد مقدس راه‌اندازی شد و در خدمت شهروندان مشهدی قرار گرفت.

عباس علی‌آبادی، مدیرعامل مپنا در مراسم رونمایی از اولین اتوبوس‌برقی ساخت داخل اظهار داشت: در اهمیت محیط زیست و انرژی  تردیدی نیست، این اتوبوس بخشی از آینده است.

علی آبادی بیان کرد: اتوبوس‌های آینده؛ برقی، هوشمند و با امکانات روز هستند و این اتوبوس اکثر این ویژگی‌ها را دارد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند دنباله رو نباشید پیشتاز باشید، ما نیز به دنبال این هستیم که در آینده خودروی خودران تولید کنیم.

مدیرعامل مپنا گفت: از شهردار مشهد مقدس تشکر می‌کنم که به مپنا اعتماد کرد. برق از حرم امام رضا(ع) به مردم ایران سلام کرد، امروز هم اولین اتوبوس برقی در مشهد مقدس رونمایی شد.

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد مقدس نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات کلانشهرها برقی کردن خودروهاست.

شهردار مشهدمقدس بیان کرد: ما تصمیمی مشترک گرفتیم و ریسک همکاری در ساخت اولین اتوبوس‌برقی را پذیرفتیم تا اولین شهری باشیم که این اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل آن وارد می‌شود.

کلائی با اشاره به اینکه این خودرو آینده حمل‌ونقل مشهد مقدس و راهی برای شهرهای دیگر است خاطرنشان کرد: قرارداد تولید دستگاه‌های دیگر را نیز امضا و برای ۱۰۰ دستگاه دیگر توافق کردیم که ۱۰ دستگاه آن را امسال تحویل می‌گیریم.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل وترافیک شهرداری مشهد مقدس نیز گفت: سال گذشته مراسم افتتاحیه ایستگاه شارژ را داشتیم و قول دادیم اولین اتوبوس برقی ساخت داخل را به بهره‌برداری برسانیم که پس از قرارداد،  ۱۶ ماهه این مهم اتفاق افتاد. این قرارداد با رقم ۶۸ میلیارد ریال بود.  

کاظمی افزود: مپنا اعلام کرده بود توانایی ورود به این عرصه را دارد اما نهادی قدرت ریسک نداشت. شهرداری مشهد این کار را انجام داد. چون اولین اتوبوس بود رقم آن بالاست کشورهای محدودی چنین تکنولوژی را دارند. امروز قرارداد می‌بندیم تا پایان سال ۱۰ دستگاه دیگر تولید شود.

وی بیان کرد: موتور سیکلت برقی هم به مشهد رسید و تاکنون ۳۰ دستگاه تحویل شهروندان شده است.۶۴ درصد آلودگی هوای مشهد مربوط به آلاینده‌های سیار است. این کار احترام به زائر و مجاور است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.