نماینده چناران ، طرقبه شاندیز ،گلبهار و گلمکان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکل کم آبی در این سه شهرستان نیاز به ۷۵میلیاردتومان اعتبار است.

 رفع مشکل کم آبی در این سه شهرستان نیاز به ۷۵میلیارد تومان اعتبار دارد/رفع مشکل کم آبی ساغروان بر عهده مشهد است

حسین امامی راد  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: روستای ساغروان از حیث تقسیم بندی شرکت آب و فاضلاب در حوزه مسئولیت  مشهد قرار دارد، از این رو این شهرستان باید در حوزه رفع مشکلات آبی این منطقه اقدام کند.

وی تصریح کرد: از طرفی تعدادی از روستاهای چناران، گلبهار و بینالود به دلیل فرسودگی شبکه ، مشکلات چاه و  کاهش منابع آبی با مساله کمبود آب  مواجه هستند .

وی با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبارات و تسهیلات لازم مشکل کم آبی این روستاها برطرف خواهد شد،  افزود: برای رفع مشکل کم آبی  در حوزه روستایی گلبهار برای ایجاد مخزن، اصلاح شبکه و حفر چاه حدود ۳۰میلیارد تومان ، شهر گلبهار ۱۰میلیارد تومان، شهرستان چناران ۲۰میلیارد تومان و برای شهرستان بینالود نیز ۱۵میلیارد تومان اعتبار نیاز است. اگرچه با تامین این اعتبارات مشکل آب این شهرستان هابه طور کامل برطرف خواهد شد ولی با تامین نصف این اعتبارات نیز مشکل آب روستاها و مناطقی از این سه شهرستان که حاد هستند نیز مرتفع می شود.

نماینده چناران ، طرقبه شاندیز ،گلبهار و گلمکان  در مجلس شورای اسلامی  افزود:  علاوه بر  اعتبارات استانی و  ملی ، سعی داریم از اعتبارات محرومیت زدایی نیز برای رفع این مساله استفاده کنیم که در این زمینه با دکتر امید معاونت نهاد ریاست جمهوری در مناطق محروم نیز دیدار داشته و روستاهایی که وضعیت حاد از نظر آبی داشته اند  اعلام کرده ایم که وی نیز قول های مساعدی برای تامین اعتبار و رفع مشکلات این روستاها ارائه کرد.

امامی راد تصریح کرد: همچنین با نادران،  رئیس کمیسیون تلفیق نیز گفتگوهایی داشته ایم تا از محل ۱۵میلیارد تومانی که برای هر حوزه انتخابیه جدا از برنامه بودجه در نظرگرفته شده است بخشی را برای آب رسانی در اختیار سه شهرستان قرار دهند و مابقی را برای حوزه های  راه ، بهسازی ، گاز رسانی و ... تخصیص دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.