کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از استرداد ۲۶ میلیارد ریال به شاکیان در جلب رضایت ایشان در اردیبهشت سال جاری در استان خبر داد.

 ۲۶میلیارد ریال تخلف به شاکیان سامانه ۱۲۴ مسترد شد

به گزارش قدس آنلاین، بخش علی بیاتی قله زو اظهار داشت: در راستای تکریم ارباب رجوع و ارتقاء سطح رضایت مندی عمومی، دریافت و رسیدگی به هنگام گزارش ها و شکایت های  اقتصادی مردمی از اولویت های کاری معاونت نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی می باشد.
وی افزود:  در اردیبهشت ۱۴۰۰ در مجموع تعداد ۲۰۹۸ گزارش ستاد خبری «۱۲۴»، شکایت مردمی وناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی دریافت شده است.
وی گفت : بیشترین عناوین تخلف در گزارشات ستاد خبری به ترتیب گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی، فروش اجباری، عرضه خارج از شبکه و ...  بوده است.
کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت ادامه داد : اهم موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل  نان روغن، مواد غذایی و در بخش خدمات رستوران وغذاخوری، آرایشگران وپیرایشگران و خدمات مشاورین املاک بوده است.
 بیاتی تصریح کرد:  در مجموع از کل گزارشات رسیده در اردیبهشت سالجاری ۷۰۰ واحد متخلف شناسایی  شد و پرونده تخلف به ارزش ۴۲ میلیارد ریال برای آنان تنظیم وجهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده گردید.
 وی خاطر نشان کرد : درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نباشد و واحد اقتصادی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام می شود  که در همین راستا ۴۸ شکایت جلب رضایت شده و بیش از مبلغ ۲۶ میلیارد ریال به آنان بازگشت  شده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.