معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ممنوعیتی در برگزاری تورهای گردشگری و سفر به تفرجگاه‌های طبیعی بین شهری در تعطیلات نیمه خرداد وجود ندارد.

برگزاری تورهای گردشگری و سفر به تفرجگاه‌های بین شهری ممنوع نیست

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری در خصوص پروتکل برگزاری تورهای گردشگری در تعطیلات نیمه خرداد، اظهار کرد: ممنوعیتی برای برگزاری تورهای گردشگری بین شهری و بین استانی در تعطیلات نیمه خرداد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که تورهای گردشگری از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی مسافران خود استفاده می‌کنند ممنوعیتی برای برگزاری تورها ندارند، همانطور که تاکنون نیز ممنوعیتی در این راستا وجود نداشته است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی جدید به تورها و تاسیسات گردشگری عنوان کرد: پروتکلی که از ابتدا به تمامی تاسیسات گردشگری از قبیل هتل‌ها، تورها، آژانس‌های مسافرتی و ... ابلاغ شده، اعمال می‌شود که تمام آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کرده‌اند.

بیدخوری گفت: تاکنون هیچ موردی مبنی بر شیوع کرونا در تاسیسات گردشگری خراسان رضوی وجود نداشته و پرسنل این اماکن به کرات توسط اداره بهداشت پایش شده و از آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت‌ مشخصی به هتل‌ها و تورهای گردشگری ابلاغ شده که تمام آن‌ها به صورت کامل به رعایت این امر می‌پردازند و گزارشی مبنی بر عدم رعایت این موضوع نداشته‌ایم.

بیدخوری در خصوص پروتکل سفر به تفرجگاه‌های خراسان رضوی در نیمه خرداد بیان کرد: در حال حاضر در این راستا نیز محدودیتی ابلاغ نشده و اگر قرار بر اعمال محدودیت باشد ستاد کرونای استانی در این خصوص تصمیم‌گیری کرده و آن را ابلاغ خواهد کرد.

وی افزود: همانطور که استفاده از پارک‌ها مدتی است آزاد اعلام شده، استفاده از تفرجگاه‌های بین شهری نیز در روزهای تعطیل همانند تعطیلات پیش‌رو بلامانع است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در مورد وضعیت تاسیسات گردشگری استان پس از تغییر رنگ کرونایی مشهد به نارنجی خاطرنشان کرد: با توجه به بهبودی وضعیت کرونایی خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد و حذف برخی از محدودیت‌ها، اما تغییرات زیادی در وضعیت تاسیسات گردشگری ایجاد نشده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.