۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 755233

مدیر سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از ایجاد خیابان‌های فرهنگ و هنر به عنوان ایده‌ای جدید برای احیاء فرهنگ در هفت نقطه از شهر مشهد خبر داد.

ایجاد خیابان‌های هنر در هفت نقطه مشهد

به گزار ش قدس آنلاین، مجتبی منتظری در نشست خبری امضا تفاهم‌نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای ایجاد خیابان هنر که ظهر امروز، ۱۲ خردادماه، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک سال از شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که برای اصحاب فرهنگ و هنر به وجود آمده می‌گذرد. در ایام کرونا بسیاری از رویدادهای اجتماع‌محور به علت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به تعطیلی انجامید. هدف ما این است که در زمان کنونی الگوهای جدیدی از برگزاری رویدادها و مناسبت‌های فرهنگی را خلق کنیم تا موجب شادابی و نشاط شود و به نظر می‌رسد که می‌توان این رویدادها و خدمات را در فضای باز، بیشتر تجربه کنیم.

وی افزود: خیابان هنر که اصحاب فرهنگ و هنر بتوانند در آن‌جا خدمات هنری را به شهروندان عرضه کنند ایده جدیدی است که انجام مجدد خدمات را امکان‌پذیر می‌کند. در قالب خیابان هنر می‌توانیم تعاملی بین شهروندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ایجاد کنیم.  شهرداری مشهد در قالب تفاهم‌نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، فضاهای شهری و عمومی که در راستای ارتقاء فرهنگ شهروندی می‌توانند فعالیت داشته باشند را همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده حضور و شرکت هنرمندان و شهروندان خواهد کرد. به نظر می‌رسد هرچقدر دستگاه‌های فرهنگی بتوانند مشارکت و همکاری بیشتری را با یکدیگر داشته باشند، به نفع شهروندان خواهد بود.  

مدیر سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد ۲۲ فرهنگسرا در ۱۳ منطقه شهری دارد که به دلیل اجرای برنامه‌های آن‌ها در فضای بسته، نمود فعالیت آن کمتر بوده است. در قالب استفاده از ظرفیت‌هایی که بین فرهنگسراها وجود دارد و ظرفیت‌هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی هنر استان ایجاد خواهد کرد، می‌توان هم‌افزایی ایجاد کرد که مردم از فضاهای هنری استفاده بهتری ببرند.

منتظری تصریح کرد: در طول شیوع بیماری کرونا اقتصاد فرهنگ و هنر آسیب دید، اما امضاء تفاهم‌نامه خیابان هنر منجر به این خواهد شد که برنامه‌های هنری رونق بیشتری بگیرد. پس از امضاء تفاهم‌نامه، فاز اول خیابان هنر را در ایام دهه کرامت افتتاح خواهیم کرد و فاز دوم در تابستان افتتاح خواهد شد. شهرداری مشهد نیز در دهه کرامت بیش از ۸۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در ایام دهه کرامت امسال خواهد داشت و سعی ما این است که بیشتر برنامه‌های فرهنگی و هنری را در فضاهای باز برگزار کنیم.

وی در رابطه با مکان خیابان هنر و زمان فعالیت در آن،  عنوان کرد: «خیابان هنر»  عنوانی عام برای چندین نوع فعالیت، در مقاطع و مناسبت‌های مختلف است که کاملاً در مکان، موضوعات و فاصله‌های زمانی منعطف و قابل انجام است که با توجه به بازخورد و استقبال مردم، ظرفیت‌هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری دارد و همکاری‌هایی که ارگان‌های دیگر خواهند داشت، به لحاظ جغرافیایی و زمانی مختلف قابل انجام خواهد بود.

مدیر سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان این‌که «خیابان‌های هنر در سازه‌های موقت و فضاهای باز شهری اجرا می‌شود و فاصله‌گذاری اجتماعی در آن رعایت خواهد شد»، در رابطه با نقاط اجرای طرح خیابان هنر، گفت: هفت نقطه‌ای که برای اجرای طرح خیابان هنر در فاز اول قطعی شده میدان جانباز، بوستان کوه‌پارک، بلوار امامت در حاشیه بوستان ملت، خیابان جنت، خیابان طبرسی، بوستان چهل‌بازه و بوستان اردیبهشت در منطقه شهرک شهید بهشتی خواهند بود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.