به مناسبت فرارسیدن سالروز برگزیده شدن آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب ایران، دو تن از اعضای مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با قدس آنلاین، به تبیین ویژگی های اخلاقی و خصوصیات بارز ایشان پرداختند.

دلایل انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی ایران

 ارتحال امام خمینی(ره) در خردادماه ۱۳۶۸ ضایعه ای بزرگ برای ملت اسلامی ایران رقم زد. اما انتخاب آیت الله سیدعلی خامنه ای به جانشینی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی کمی از این مصیبت جانکاه را زود. به همین مناسبت با دوتن از اعضای مجلس خبرگان رهبری به گفتگو نشستیم و چرایی این انتخاب را از آنها پرس و جو کردیم.

وجود چندین خصوصیت ویژه باعث انتخاب آیت الله خامنه ای به مقام رهبری شد

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: یکی از مواردی که اهمیت مجلس خبرگان رهبری را نشان می دهد این است که با ارتحال امام خمینی(ره) در اولین فرصت ممکن و بدون احساس خلا رهبری، خبرگان و برگزیدگان ملت در مجلس خبرگان رهبری اقدام کرده و گزینشی به جا و شایسته را انجام دادند.

وی ادامه داد: هرچه  زمان می گذرد، این انتخاب تحسین برانگیزتر می شود. با گذشت زمان روز به روز و سال به سال شایستگی و صلابت اقتدار رهبری برهمگان روشن و آشکارتر شده است. به نحوی که امروز به یقین می توانیم ادعا کنیم که هم اکنون نیز بهترین و شایسته ترین و توانمندترین فردی که می تواند زعامت امت اسلامی را در این شرایط پرتلاطم سیاسی دنیا به عهده داشته باشد شخص مقام معظم رهبری است.

آیت الله حسینی خراسانی بابیان این رهبر موهبتی الهی است، یادآور شد: خدا را شاکریم حتی معارضان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی هم اذعان دارند که شخص مقام معظم رهبری در کشور و ملت ما یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. بسیاری از مردم و مدیران دیگر کشورها حسرت نداشتن چنین رهبری در کشور خود را به زبان رانده اند و بسیاری از معارضان و مخالفان جمهوری اسلامی اذعان داشته اند که که دزندگی رهبر ایران هیچ نقطه منفی مشاهده نمی شود.

وی باذکر این نکته که تصور می کنم اگر امام زنده بود به رهبر معظم انقلاب نمره بیست می داد، خاطرنشان ساخت: برخی خود را طرفدار انقلاب و امام و نظام می دانند و ادعای ارادت به امام(ره) را دارند، اما گاهی اوقات چندان منصفانه نظر نمی دهند. باید گفت که اگر امام خمینی(ره) امروز از نظر فیزیکی حضور داشتند با کسی که با رهبری زاویه ایجاد کند چگونه برخورد  میکدردند؟ واضح است که معمار کبیر انقلاب اگر امروز بودند، رهبر معظم انقالب را تایید و هرگونه ایجاد زاویه با این رهبری را مردود و حرام می دانستند.

آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی ابراز داشت: دعا می کنیم که خداوند بر توفیقات و نشاط و اقتدار ایشان روز به روز بیافزاید. نباید تصور شود که شخصیت ایشان متعلق به ایران و حتی دنیای اسلام است. بسیاری از مستضعفان جهان نیز امروز چشم امید به رهبر و نظام ما دارند و امیدواریم که انتخابات پیش رو مانند گذشته افتخار بزرگ دیگری خلق شود و انشاالله بار دیگر دشمنان را ناامید خواهیم کرد.

وی درپاسخ به این سوال که چه خصوصیات اخلاقی باعث انتخاب شدن آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی ایران شد، گفت: رهبر معظم انقلاب، ویژگی های متعددی دارند که جمع و کنار هم قرار گرفتن آنها در خصوصیات اخلاقی ایشان باعث شده است که نسبت به دیگر افراد به یک وجه تمایز آشکاری برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری باذکر این موضوع که برخی افراد دارای ویژگی های خاص و توانمندی های مهم هستند اما نتوانسته اند مانند مقام معظم رهبری، خصوصیات مثبت و بارز زیادی را درخود بوجود آورند، بیان داشت: یکی از ویژ گی های بارز مقام معظم رهبری، سلامت ایشان در عرصه های مختلف زندگی خود و خانواده خود است. برخی دیگر از مسئولان نظام به مشکلاتی گرفتار شدند اما این معضل نتوانسته است رهبر معظم انقلاب را مبتلا نماید.

وی ادامه داد: شجاعت و دلاوری لازمه یک رهبر برای رهبری در جامعه ای بزرگ مانند ایران است. به فضل الهی این خصوصیات در مقام معظم رهبری به خوبی مشاهده می شود. فراست و بصیرت و بینش و اشراف بر مسایل و سختکوشی و پرکاری ایشان نیز از دیگر ویژگی های مثبت حضرت آیت الله خامنه ای است. خوب است که بدانیم یکی از پرکارترین افراد جامعه در چنین شرایط سنی و آلودگی کرونایی مقام معظم رهبری است.

آیت الله حسینی خراسانی تاکید کرد: کمتر یافت می شود که فردی فرزانه و حکیم و ادیب و عالم و عادل و مدیر و مدبر و مجموعه ای از خصوصیات بارز و مثبت فراوانی توانسته باشد در خود جمع کند اما شکرخدا امروز شاهد هستیم مقام معظم رهبری سرشار از این همه ویژگی مثبت هستند.      

گویی روح خمینی کبیر(ره) در کالبد مقام معظم رهبری در حال هدایت کشور است

آیت الله حسن عالمی نیز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین به مناسبت انتخاب آیت الله خامنه ای به جانشینی امام خمینی(ره) توسط مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بهترین دلیل برای شایستگی آیت الله خامنه ای به رهبری حکومت اسلامی، عملکرد تحسین برانگیز ایشان در سی سال گذشته است. گویا روح خمینی کبیر(ره) در کالبد مقام معظم رهبری در حال هدایت کشور است.

وی عنوان کرد: همانطور که از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) در صحبتها و سخنرانی هایشان مشخص است آرمان ایشان عبارت از حاکمیت ارزشهای اسلامی و برقراری عدالت در جامعه است.

وی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دوره ای که امام خمینی(ره) زعامت انقلاب را بر عهده داشتند گام های بزرگی برای نیل به آرمانها برداشتند،   اما بدلیل مدت کوتاهی که در راس انقلاب بودند، تمام آنچیزی که می خواستند محقق نشد.

آیت الله عالمی ادامه داد: در طی سه دهه بعد که رهبر انقلاب اسلامی ناخدای کشتی انقلاب بوده اند، دقیقا همان مسیری که حضرت امام(ره) پایه ریزی کرده و حرکت می کردند، را ادامه داده اند. ایشان از اهداف و آرمانهای امام خمینی (ره) ذره ای انحراف نداشته اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تمام آن چیزی را که امام امت برای پیشبرد انقلاب اسلامی و احیای ارزشهای دینی و اسلامی ترویج می کردند، رهبر معظم انقلاب همان را ادامه داده اند. در حقیقت تفاوت بارزی در اهدافی که مدنظر حضرت امام بوده است و آنچیزی که مقام معظم رهبری آنرا پیموده است دیده نمی شود.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با شجاعت و بصیرت و با انتخاب روش و سیره مناسب اجتماعی، بین اقشار مختلف جامعه و بخصوص بین جوانان محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما ایشان تمام سرمایه و محبوبیت خود را صرف احیای ارزشهای اسلامی می کنند. همان چیزی که حضرت امام(ره) آنرا می خواستند و در راستای تحقق آن تلاش می کردند.

عضو مجمع خبرگان رهبری با اشاره به این نکته که حضرت امام(ره) در زمان خود مسیر انقلاب را به وضوح تعیین می کردند، بیان کرد: مسیری که امام، مردم را به آن دعوت می کردند، مسیری کاملا روشن بود. امروز نیز حضرت آیت الله خامنه ای به شایستگی این ویژگی را دارا هستند. ایشان در تمام زمینه ها پیرو واقعی حضرت امام هستند و مصادیقی همچون تقویت خودباوری و مقاومت در برابر استکبار در راستای همین پیروی است. ایشان درتمامی موارد پیرو صادق و راستین حضرت امام(ره) هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.