رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب از صدور حکم حبس برای متصدی یک واحد پروتئینی متخلف که با کشتار غیرمجاز علیه بهداشت عمومی اقدام می‌کرد، خبر داد.

 متصدی یک واحد پروتئینی در خوشاب به حبس محکوم شد

به گزارش قدس آنلاین، محمود ترخاصی  اظهار کرد:  کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان در جریان بازدیدهای مستمر از واحدهای پروتئینی خوشاب، در بازرسی از یک واحد پروتئینی گوشت قرمز فاقد مهر و لیبل دامپزشکی که بیانگر کشتار غیرمجاز دام بود کشف کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب با اشاره به اینکه متصدی این واحد صنفی پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، یادآور شد: برابر رأی اولیه صادره از سوی شعبه دوم دادگاه عمومی خوشاب، فرد متخلف به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق کشتار غیرمجاز دام به اشد مجازات با یک سال حبس محکوم شد.

وی با تأکید بر اینکه کشتار غیرمجاز دام در معابر و اماکن عمومی و عرضه گوشت قرمز فاقد مهر و لیبل دامپزشکی  تخلف بهداشتی محسوب می‌شود، ابراز کرد: انجام هر یک از این تخلفات علاوه بر مخاطرات زیستی محیطی، امکان انتقال بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و بسیاری از امراض عفونی و انگلی را به جمعیت انسانی فراهم می‌کند.

ترخاصی به شهروندان خوشابی توصیه کرد در زمان خرید گوشت قرمز به مهر و لیبل درج‌شده روی گوشت توجه کنند و از خرید مواد پروتئینی فاقد هویت جداً خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب با هشدار به‌تمامی واحدهای پروتئینی فعال در سطح شهرستان افزود: قوانین و ضوابط بهداشتی مدنظر سازمان دامپزشکی باید در تمامی واحدها به‌صورت دقیق اجرا شود و در این زمینه نیز با بازرسین همکاری لازم را داشته باشند .

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.