ملی‌پوش شطرنج زنان ایران با اشاره به همدلی موجود در بین ورزشکاران این رشته گفت: حفظ و تقویت این همدلی می تواند یکی از مهمترین کارهای رییس جدید فدراسیون باشد.

خادم‌الشریعه: حفظ انسجام اولویت شطرنج ایران است

به گزارش قدس آنلاین، «سارا خادم‌الشریعه» با مطلوب توصیف کردن فضای حاکم بین شطرنج‌بازان اظهار داشت: در یک دوره شطرنج ایران دچار حاشیه جزئی شده بود اما اکنون شرایط متفاوت است. همدلی و انسجام در بین شطرنج‌بازها حاکم است. به رییس جدید فدراسیون تبریک می گویم و امیدوارم یکی از برنامه‌های حسن تامینی تقویت و حفظ این انسجام باشد.

نفر نخست ریتینگ زنان ایران افزود: شطرنج ایران در سطح جهان اکنون شناخته شده است و این به خاطر همان افتخاراتی است که در چند سال گذشته به دست آمده و امیدوارم تداوم داشته باشد. این افتخارات می تواند به بالاترین سطح ممکن برسد زیرا ما هم در بخش زنان و هم در بخش مردان استعدادهای زیادی داریم. البته چندین مشکل پیش روی شطرنج وجود دارد که باید برطرف شود.

وی در بیان مشکلات پیش روی این رشته افزود: تامین اعتبار برای این رشته، حمایت از اعزام‌ها، حمایت از ملی‌پوشان و استخدام مربی با دانش خارجی مهمترین خواسته ملی‌پوشان است. امیدوارم وزارت ورزش و فدراسیون بتوانند گام مهمی در جهت خواسته این ورزشکاران بردارند.

خادم‌الشریعه که اکنون در جمع ۱۵ شطرنج‌باز برتر زن جهان قرار دارد، اضافه کرد: اهدافی برای آینده ورزشی خود در نظر گرفتم که امیدوارم با کمک فدراسیون و وزارت ورزش محقق شود. اهدافی که بتواند من را در جمع برترین‌ها قرار دهد. ایران استعداد زیادی در شطرنج دارد و باید این استعدادها مورد حمایت قرار گیرد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج روز چهارشنبه (۱۲ خردادماه) برگزار شد و حسن تامینی‌لیچانی به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد. سارا خادم‌الشریعه نماینده زنان ایران در این مجمع بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.